Frusna fötter.

det finns lite olika skäl till att man fryser. personligen brukar jag spänna upp pjäxorna i liften för att slippa sitta med dem knääpta hela dagen, det räddar mkt blod till fötterna. annars kan det vara så att man svettas mkt om fötterna och därför blir våt vilket sedan gör att man fryser.

mitt tips är att antingen skaffa eluppvärmda sulor, har aldrig testat dem själv men de verkar funka, finns också små värmepåsar man kan ha i pjäxorna.
eller så lär du dina döttrar att allt inte är bekvämt o så åker ni tills liftarna stänger trots att man inte har känsel i fötterna, det är en vanesak=)

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
b_luthman; sa:
o så åker ni tills liftarna stänger trots att man inte har känsel i fötterna, det är en vanesak=)

...med påföljd att man får kalla fötter för resten av livet. (Och därmed gör det till en vana att alltid bli kall om fötterna :)). Jag har flera skidkompisar med förstörda fötter (pga tjockt pannben) och lider mycket av detta. Jag lider alltså, eftersom jag måste gå in eller stanna och sätta upp vindsäcken när deras fötter tappat känseln.

Elsulor funkar. Liksom varma pjäxor, helst med thermoinnersko. Jag lider betydligt mindre sen tjejen skaffat såna.

Vi är överens om att plastkängor kyler. Drar de in på innerskon så kyler det än mer. Fuktiga yllestrumpor kyler de med. Byt ut yllesockarna mot tunna funktionsstrumpor i coolmax eller liknande samt komplettera för värmens skull med en tunn vadhög yllestrumpa. Se till att innerskorna blir rengjorda och är torra på morgonen. Kontrollera storleken på inner och ytterskon. Det skall vara rejält tåutrymme i bägge.
De unga damerna har väl mössa?

Go tur

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips