Besvikelser... WM Flash jacket, :-/,
Varför är du besviken på den? Har funderat starkt på att köpa en.
MVH Lars
Hoppsan var visst inte först!
Besvikelser... WM Flash jacket, :-/,
Lundhags klarar väl och reparera det mesta.
Ring till Urban i Järpen och hör efter!
jag gillar att ha med min fru i skogen, hon är bra sällskap och vattentät
Ha ha, då blir hon aldrig sur ;-)
Hej!
Gummit är för skört, jag skulle behöva byta ut hela gummit och sula om (iofs inget problem). Det har ju trots allt passerat över 30-år. Så jag tror inte att det är så mycket att laga.
Tack för tipset!
Lundhags har sin egen skomakare och han kan byta hela sulan + gummidelen. Fick det gjort på en reklamation på mina Ranger funkar hur bra som helst. Kolla med Lundhags, de brukar vara bra att göra med och är lite stolta över hållbarheten på sina grejer.
Sen jag köpte den säcken har jag knappt använt nân annan under mina aktiviteter, sâ i princip är jag váldigt nöjd (annars hade jag ju som man kan förstâ inte satt upp den pà denna lista).
Den är utvecklad för att fungera bra för klättring och alpina aktiviteter, dvs den är lätt, ren och sitter stadigt pâ ryggen utan att störa. Pâ sâ vis funkar den enligt mig bra även för de flesta andra friluftsaktiviteter där 38L är en OK volym.
Jag använder den till alpina dagsturer, kombinerade klätter/vanddringsturer, ibland som resesäck, skidsäck etc.
Fördelar:
Bekväm och lätt att bära
Läg egenvikt
lätt att komprimera i volym pâ sidorna
Bra, praktiska fästen för isyxa/stavar
Höjbart topplock
Verkar slitstark
Ryggen i EVA som ej suger ât sig fukt, bra i snö etc
Nackdelar:
Pga tunt tyg blir den ibland lite knölig/ofromlig om man ej packar perfekt
Inte lika látt at komprimera i höjdled
Saknar kanske nân fiffig detalj för att fästa stegjärnen pâ utsidan
//klipp!//
Ser att även du är missnöjd med Techtrail?
Nu blir det "frilftsbutik jag är väldigt nöjd med" istället, men ändå!
Naturkompaniet Korsgatan 10 i Göteborg lät mig göra samma byte som tidigare inlägg, en Techtrail Summit som var på väg mot en tredje reklamation. Butikschefen tog klockan, sa att han var så himla less på den usla kvaliteten på Techtrail, gav mig pengarna tillbaka rakt av fast den var två år. Jag blev så glad att jag direkt la emellan och köpte en Suunto Core, jag med!
Suunto Coren har funkat bra även om jag läst om många som haft problem, jag har själv damvarianten Suunto Lumi och den är jag nu inne på fjärde exemplaret av... Usel höjdmätarplacering på damversionen.