Friluftskaran pro

Är nog svårt att hitta billigare än 1400 (exempelvis outdoorexperten). Köper du en ny GPS så kan du få den för 1300 hos Skövde natur.

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Varje licens ger dig rätt att ladda två GPSer, så har du en kompis att köpa en tillsammans med då kommer du undan med halva priset.

/Ulf

"Du kan låsa upp Friluftskartan Pro till ytterligare en GPS som du äger."

Du har inte rätt att låta en kompis ladda sin GPS med din karta. Men det är mycket som man inte får göra men gör ändå.

Sälja Friluftkartan Pro?

Hur är det egentligen, tillåter Garmin att man säljer sin karta?
Kan man på något sätt registrera ägarbyte och få två nya upplåsningskoder?

599 kr!

NetOnNet säljer nu Friluftskartan Pro för 599 kr!

(..fast de verkar endast ha de två "norrlandsversionerna"... och de tycks dessutom bara kunna köpas i butikerna i Malmö och/eller Kalmar...?).

Hur är det egentligen, tillåter Garmin att man säljer sin karta?
Kan man på något sätt registrera ägarbyte och få två nya upplåsningskoder?

Om du säljer kartan får du väl pengar att köpa en ny?
jag tror jag har läst (på garmin) att man ska skicka med alla koder till en GPS och karta man säljer (och ska kräva detsamma när man köper).

Ett tips är att skapa ett nytt my.garmin för varje GPS som inte har inloggning knuten till dej uan till något annat. Då kan du lät sicka med kontot till köparen.

Friluftskartan Pro eller Topo Sweden Fjäll??

Hej, är det någon som känner till skillnaderna mellan Friluftskartan Pro (för Garmins gps:er) och Topo Sweden Fjäll (för Magellans gps)? Vilket system med karta+gps ska man välja? Jag använder gps:en huvudsakligen på fjällturer.

Hej, är det någon som känner till skillnaderna mellan Friluftskartan Pro (för Garmins gps:er) och Topo Sweden Fjäll (för Magellans gps)? Vilket system med karta+gps ska man välja? Jag använder gps:en huvudsakligen på fjällturer.
Magellans kartor är lite dyrare än Garmins, men de tar med lite annan info.
Friluftskartan kan du titta på här
http://www.garmin.com/cgi-bin/mapge...z=7&x=240&y=180&w=480&h=360&d=1&rz=0&k=1&sc=1
(eller gå via www.garmin.se kartografi friluftskartan pro)

Jag vet inte om Magellan har motsvarande.

/Gunnar

Jag tror att Magellans fjällkarta ser ut ungefär som Lantmäteriets fjällkarta.
Garmins Friluftskarta ser likadan ut över allt.

Båda kartorna fungerar ju att navigera efter.
Jag skulle välja den som har nyast kartmaterial.

En mottagare med högkänsligt chip (Sirfstar III) och bra batteritid.

/Ulf

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips