Från vandrare till klättrare...

Från van vandrare till Via Ferrata och har nyligen precis påbörjat karriären ;-) med klippklättring så undrar jag nu var man helt enkelt ska få njuta av de bästa ställena i Sverige såväl som utomlands. Och med utomlands tänker jag i närmaste hand på Alperna eftersom jag bilsemestrar dit om 3 veckor. Ni behöver inte skriva några romaner, bara några korta ord så surfar jag vidare på orter såväl som klippnamn på nätet. Tusen tack på förhand! /Mia

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Dom bästa ställena i sverige är de som ligger på lagomt avstånd..

Vart bor du någonstans?

Det trevliga med Alperna är ju at det finns i princip hur mycket som helst, var som helst. :)
Jag gillar området Parc des Ecrins runt Briancon, men det har i ärlighetens namn har varit mest skidåkning och lite isklättring där, och inte så mycket klättring. Men jag vet att det finns.

I Sverige finns ju större och mindre pärlor utströdda här och där.
Halland, hm? Ja, bor du i norra Halland har du nära till Sveriges 2 klättermetropoler:
- Göteborg, info på http://www.gbg-guiden.info/site/index.php
- Bohuslän, med tyngdpunkten norr om Uddevalla. Förare och info finns bl a på Fjällsport och High Sport i Göteborg, och på Upplevelsebolaget i Uddevalla, http://www.(namn).se till alla 3 ställena.

Bor du i södra Halland är Kullaberg nära till hands.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips