Fran Nikkaloukta till Kvikkjokk

Hej

Jag har tänkt att aka skidor fran Nikkaloukta till kvikkjokk genom sarek.
Hur manga dagar skulle jag räkna med? Hur manga kilometer blir det?
Om jag köper kartor fran http://www.kartbutiken.se räcker det om jag har följande kartor: DB8 kebnekaise- saltoluokta, DB10 sareks nationalpark,DB 14 kvikkjokk- jäkkvik. Eller skulle jag ha nagonting mer?

Är det nagon som har gjort liknande tur och som kan hjälpa mig?
MVH
Rain

Sarek? Nikkaloukta-Kvikkjokk

Hej!

Om Du vill åka i Sarek så är det ett par dagsamarsher från Nikkaloutkta till Sarek. redan att ta sig igenom Sarek blir en ganska lång tur. För att skida genom Sarek krävs bara kartan över Sarek. Hur hade Du tänkt att åka från Nikkaloukta till Sarek? Längs kungsleden och över Sorvadammen?

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Hej

Problemet är att jag har ingen karta än, jag ska köpa det i stockholm, en dag innan turen börjar. Jag bor i estland och här är det svart att planera turen. Hur rekomenderar du hur skulle jag aka fran Nikkaloukta till sarek?
Om det blir för langt fran Nikkaloukta till sarek da vart skulle jag börja? Är det nagon annan lämplig plats vart kan man ta sig med tag/buss fran sthlm?

Hälsningar
Rain

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips