från krogen till skogen

Nu har halva kursen gått och deltagarna har fortfarande ett glatt humör, dom drack mera sprit än vi hade räknat med så många var sliriga när vi kom ut i skogen.
Dom hade som sanna överlevnadsmänniskor inte över kittat sig utan dom har kläder som dom kunde tänka ha påsig på krogen.
Endast 1 liten fickkniv följde med ut. samt en upphittad flaska som dom delar för att kunna förvara vatten.
första natten tillbringades utan eld och ligg andes sked. det var så svart att man inte såg någonting. så dom tillverkade endast små ris bäddar för att komma upp i från markkylan.

kursen går att följa live via www.overleva.se
 
Vilken mysko idé!

Hur får man en sån idé?
Att supa sig full och sen gå ut i skogen och sova?

I och för sig har man ju provat på att gå ut i skogen och supa sig full och sen gå hem och sova, men den ordningen känns lite tryggare.......
 
lite förvånad och besviken på SÖS, detta känns lite oseriöst att lägga ut så här utan information om syfte och mål.. känns mer som något för folkölsberusade patrullscouter än för en seriös organistation som SÖS, om den nu fortsättningsvis tänker vara seriös....
 
lite förvånad och besviken på SÖS, detta känns lite oseriöst att lägga ut så här utan information om syfte och mål.. känns mer som något för folkölsberusade patrullscouter än för en seriös organistation som SÖS, om den nu fortsättningsvis tänker vara seriös....

Syftet borde vara uppenbart ,hur reageerar folk när dom är berusade och hamnar i en nöd situation.
Mål ökad kunskap.
Under kursen har även provtagning på deltagarna genomfört som kommer att redovisas i våran tidning.
 
Ack ja... en av (mina) många ungdomsförsyndelser... :) Men hur kul VAR det egentligen...?
HåkanF

När är överlevnad kul,

Om du frågar deltagarna ur kusen var så är dom väldigt nöjda. Men frågar du hur dom upplevde natten så kommer du att få ett anat svar.
 
När är överlevnad kul,

Om du frågar deltagarna ur kusen var så är dom väldigt nöjda. Men frågar du hur dom upplevde natten så kommer du att få ett anat svar.
Min kommentar gällde inlägget från peter1969. Det var inte avsett som ett påhopp vare sig på dig eller SÖS. Sorry.

HåkanF
 
Syftet borde vara uppenbart ,hur reageerar folk när dom är berusade och hamnar i en nöd situation.
Mål ökad kunskap.
Under kursen har även provtagning på deltagarna genomfört som kommer att redovisas i våran tidning.

jag har svårt att se relevansen i att slänga ut packade personer i skogen, du får ursäkta men jag tycker det känns lite löjligt och inte riktigt vad jag hade förväntat mig av SÖS, den seriösa stämpeln SÖS länge burit kan snabbt urvattnas av konstiga aktiviteter som den här..

vill man länka till den här typen av aktivitet så bör man se till att det finns ett bättre material att läsa där man tar upp mål, syfte och förväntat resultat, inte bara en taskig blogg med packade personer..

du borde ta kritiken mer på allvar när flera reagerar negativt på föreningens förehavanden. Jag hoppas ni har bättre pedagoger i skogen för här har ni inte lyckats framföra budskapet, är det lika illa i skogen så är jag orolig för er framtida verksamhet.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.