Från Everest till Kebnekaise - en sherpas resa

Hej,

I höstas begav jag mig till Kebnekaise tillsammans med Renata Chlumska och några av de Sherpas som hjälpte mig upp för Everest 2011. Det hela var egentligen ett sätt att bjuda tillbaka till dessa fantastiska människor, som tillsammans klättrat upp till toppen av Everest 9 gånger, men blev även en dokumentärfilm som börjar sändas i tv4 fakta den 22 december 20.00. Kolla gärna och berätta vad ni tycker.

https://www.youtube.com/watch?v=LV2cPo9Y0UM

//Robin Trygg

Från karta till horisont – behåll fokus med rätt sorts kontaktlinser
Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.
Den finns att se på Tv4 play (reklamfinancierat i 6 dagar till från min post, därefter för premium). Har just kollat på den och tycker tyvärr inte det var någonting att se, men smaken är olika så kanske är bra för någon annan.

Den finns att se på Tv4 play (reklamfinancierat i 6 dagar till från min post, därefter för premium). Har just kollat på den och tycker tyvärr inte det var någonting att se, men smaken är olika så kanske är bra för någon annan.

Ja det var ingen superhöjdare direkt. Man fick inte se mycket av bestigningen. Fint höstlandskap dock - med för många ovana vyer av en stängd keb fjällstation.

Aktuellt

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap
För Karin Strandberg och Karin Wallén är det självklart att hunden ska med på vandringen. Nu har de samlat sina kunskaper i en handbok!

Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!
Ta chansen att vinna startplatser till Göteborgs största trailupplevelse och Merrells nya terränglöpsko Agility Peak 6, perfekt att springa loppet i!

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt
Inför vår- och sommarsäsongen lanserar flera svenska varumärken nyheter med låg vikt. Utsidans redaktion listar fem favoriter!

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.