Frågor om min träning.

hej ! har lite frågor om min träning. har tränat i 3 veckor nu lagt ner all skräpmat tränar en 15-30min varje dag med hantlar. gör 100 sit-ups varje dag och joggar ganska ofta
så nu' kommer det ge resultat? , är det bra träning ?
tack på förhand // tobbe
p.s är bara 15år påvärkar detta på något sätt? isåfall bra eller dåligt?

Om du inte tränat tidigare så måste du väl själv märka att du mår bättre nu! Har bättre flås å blivit lite starkare! Tycker du tränar vettigt utan att överdriva! Varva löpning med lite sittupps å styrketräning som du gör nu! Bara du gör nåt å att du tycker det är kul!

Lycka till i fortsättningen!

/Janne

Det kommer helt säkert ge resultat!
Bra träning tror jag också att det är. Jag vill bara addera en sak - försök gärna variera dig. I synnerhet om du behöver ny kick, eller om du såsmåningom känner att utvecklingen avtar (eller om du får ont någonstans). Kortare löppass fast snabbare, längre långsammare löppass. Eller hellre, enligt min filosofi, mer terräng, knöligare stigar, mer lutning. Variera gärna med cykling ibland, eller bollsport. Eller simning. Eller vadsomhelst. Variera även din sittups (olika sorter), variera dina hantelövningar. Målet är knappast att bli mycket bättre på just en situp version - ¨målet är väl att bli starkare, mer balanserad, mer koordinerad, mer uthållig - och framför allt känna sig frisk och stark?

Det som kan vara lite dumt om man har otur vid din ålder tror jag (allas åldrar egentligen) är just om du kör för mycket, och alltför enahanda. Då kan kroppen ta stryk.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips