Fråga angående Fjällräven Classic

Hej!

Fjällräven Classic kommer ju pågå mellan den 7e och 14e augusti detta året. Tyvärr sammanfaller min enda semester och tänkta vandring med start från Abisko då. Trevligt med sådana arrangemang, men jag åker inte över hela Sverige för att trängas med massa folk, hehe.

Vet ni som kanske har varit med förr hur det ser ut den 15e augusti om det har blivit hyfsat tomt på folk då eller finns det många som hänger sig kvar etc?

Hej, tyvärr har jag inget materiellt att komma med, men genom att ändå svara på din fråga så lyfts den upp till toppen på sidan! Kanske någon som vet bättre hakar på?

Oberoende av FC är det högsäsong den här tiden och sträckan Abisko - Nikkaluokta (eller tvärtom) är den mest populära i Lapplandsfjällen. Så om du inte vill se alltför mycket folk i stugorna eller längs leden så tycker jag du ska välja en annan sträcka den här gången. Det finns massor av fina leder och fjäll att välja mellan!

Hälsn Pelle

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!
Hej!

Fjällräven Classic kommer ju pågå mellan den 7e och 14e augusti detta året. Tyvärr sammanfaller min enda semester och tänkta vandring med start från Abisko då. Trevligt med sådana arrangemang, men jag åker inte över hela Sverige för att trängas med massa folk, hehe.
Du kan starta i Abisko och sedan svänga av efter några kilometer vid det s.k. Tältlägret, och gå härliga ensliga turer. Du hittar många beskrivningar med foton på www.sonoloco.com. Titta på fjällvandringarna från cirka 2008 och framåt. /Ingvar Nordin

Det är oftast väldigt få som dröjer sig kvar efter målgång. Redan sista dagen på classic börjar det vara ganska lungt.
Classic sammanfaller ju också med att semestern börjar ta slut för många, så efter classic är det vanligtvis betydligt färre människor på fjället.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips