Fråga angående Fjällräven Classic

Hej!

Fjällräven Classic kommer ju pågå mellan den 7e och 14e augusti detta året. Tyvärr sammanfaller min enda semester och tänkta vandring med start från Abisko då. Trevligt med sådana arrangemang, men jag åker inte över hela Sverige för att trängas med massa folk, hehe.

Vet ni som kanske har varit med förr hur det ser ut den 15e augusti om det har blivit hyfsat tomt på folk då eller finns det många som hänger sig kvar etc?

Hej, tyvärr har jag inget materiellt att komma med, men genom att ändå svara på din fråga så lyfts den upp till toppen på sidan! Kanske någon som vet bättre hakar på?

Oberoende av FC är det högsäsong den här tiden och sträckan Abisko - Nikkaluokta (eller tvärtom) är den mest populära i Lapplandsfjällen. Så om du inte vill se alltför mycket folk i stugorna eller längs leden så tycker jag du ska välja en annan sträcka den här gången. Det finns massor av fina leder och fjäll att välja mellan!

Hälsn Pelle

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Hej!

Fjällräven Classic kommer ju pågå mellan den 7e och 14e augusti detta året. Tyvärr sammanfaller min enda semester och tänkta vandring med start från Abisko då. Trevligt med sådana arrangemang, men jag åker inte över hela Sverige för att trängas med massa folk, hehe.
Du kan starta i Abisko och sedan svänga av efter några kilometer vid det s.k. Tältlägret, och gå härliga ensliga turer. Du hittar många beskrivningar med foton på www.sonoloco.com. Titta på fjällvandringarna från cirka 2008 och framåt. /Ingvar Nordin

Det är oftast väldigt få som dröjer sig kvar efter målgång. Redan sista dagen på classic börjar det vara ganska lungt.
Classic sammanfaller ju också med att semestern börjar ta slut för många, så efter classic är det vanligtvis betydligt färre människor på fjället.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips