Fråga ang.Fjällräven Kajka?

observera att både jag och Pelka har 100-liters så i den behöver man inte montera ner 2-3 personers tält utan kan stoppa ner dem inatkta :cool:

Jag gillar också rymliga ryggsäckar, men att ta till så pass att man inte ens behöver montera ner tältet för att få ner det i ryggan verkar vara i hårigaste laget..

Har du fått svar från Fjällräven än?

Resan gick bra och ryggan var super! Hade 29 kg i början av resan, då min kompis hade en väldigt liten väska så jag fick bära med t.ex tält och kök.
Tur att man har en så bra väska!
vi gick Ritsem - ruotesvagge - ovanför rapadalen - skierfe - saltoluokta .
Mycket bra premiärtur!

Jag har kanske fått svar;)jag maila från min jobb mailadress men kommer ej åt den nu,jag har semester nu:)
hur var vädret då??

när jag var där o vandrade hadde vi kanon väder,regnade bara sista dagen,vi vandrade i 6dagar.

mvh/p

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Jag har kanske fått svar;)jag maila från min jobb mailadress men kommer ej åt den nu,jag har semester nu:)
hur var vädret då??

när jag var där o vandrade hadde vi kanon väder,regnade bara sista dagen,vi vandrade i 6dagar.

mvh/p

Okej jag förstår.

Vi hade kanon tur med vädret, regnade bara en dag, det var nog den andra dagen. Annars så kom det lite regn på nätterna, men det gjorde inget.

Det var väldigt lågt vatten så alla vaden vi hade var enkla. :)

Ang avdelaren på Kajka

Hej,

Hålrummen som finns mellan huvud- och bottenfack på Kajka är ett resultat av hur botten av säcken är konstruerad. Då dragkedjan korsar flera paneler är det sömnadstekniskt svårt att göra avdelaren tät hela vägen.

När avdelaren är stängd täcker dragkedjan automatiskt och hålrummen blir uppifrån väldigt små, knappt synliga. Om man däremot viker upp dragkedjan kan hålet vidgas något. Vi har inte upplevt detta som ett problem men är såklart tacksamma för alla synpunkter!

Tankarna om en helt tät avdelare tar vi med oss i framtida utveckling!

Trevlig sommar!
/Henrik, Fjällräven

Hej,

Hålrummen som finns mellan huvud- och bottenfack på Kajka är ett resultat av hur botten av säcken är konstruerad. Då dragkedjan korsar flera paneler är det sömnadstekniskt svårt att göra avdelaren tät hela vägen.

När avdelaren är stängd täcker dragkedjan automatiskt och hålrummen blir uppifrån väldigt små, knappt synliga. Om man däremot viker upp dragkedjan kan hålet vidgas något. Vi har inte upplevt detta som ett problem men är såklart tacksamma för alla synpunkter!

Tankarna om en helt tät avdelare tar vi med oss i framtida utveckling!

Trevlig sommar!
/Henrik, Fjällräven

Jag skickade ett mailat till Fjällräven innan min sem.(såg mailet nu,börjat jobba nu) o då fick jag detta svara,(ur klippt från min mailbox):

Hej,
Uräkta att det har tagit tid att svara. Det är helt korrekt att det ska vara öppningar mellan facken. Det är främst för ventilation, men även för att det ska gå att packa långa saker i säcken om man har behov av det.

Hoppas att du får mycket glädje av din Kajka säck.

Vänlig hälsning
.......... .............

Hålen är ju lite för små för att kunna packa något långt genom som personen från Fjällräven skriver i mailet. o luft hål för ventilation låter ju lite konstigt .:cool:

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips