Forerunner 201

Nu verkar Forerunner 201 vara på gång

Manualen finns att ladda ner på Garmins sida: http://www.garmin.com/manuals/Forerunner201_OwnersManual.pdf

Den kan mycket men inte allt, bla:
*Det går inte att visa aktuell position löpande (vid "Mark location" kan man dock se aktuell position)
*Endast ett koordinat system (wgs84)

Annars tycke jag att den verkar mycket lovande för mina behov på löpturer, skridsko och skidturer.

Lite som jag undrar över: Kan man slå av apparaten och fortsätta mätningen vid nästa på slag och ej få med transporten när det varit avslagen. (Ex skridskoåkning på flera sjöar och jag ej vill mäta transporten mellan sjöar)

När det i manualen står ang nerladdning av data till pc att "Once downloaded you can see the shape of your run and its vertical profile". Kan det betyda att det går att ladda ner GPS-spåret för inläggning i ex OZI-explorer?

Priset är satt till $160.

/Anders

Fuktproblem

Forerunner 201 har blivit fördröjd, strax efter den första introduktionen, då det visade sig att den drabbades av fukt innanför det som väl närmast kan kallas boetten. Locket under bottnen på mojängen, alltså. Detta ska nu tydligen vara åtgärdat med en annan typ av tätning.

Anders

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips