Footprint till Akka kommer i slutet på månaden

Ville bara tipsa andra ägare till nyare modeller av Fjällrävens Akka att ett footprint (tältgolv) är på väg ut i butikerna och skall vara tillgängligt i slutet på månaden.

Jag har inte fått någon prisuppgift än, men jag återkommer med recension och ev. bilder när jag införskaffat mitt exemplar.

Updatering: Jag var in till en friluftsbutik idag och det verkar som om tältgolvet inte är till gamla Akka, utan till den nya modellen på Akka som kommer i år.

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Att klippa till ett footprint av en bit byggfolie eller en bit mylarfilm är ingen match för en DIY. Kom bara ihåg att göra den mindre än yttertältet.

Det var inte en helt dum idé, med tanke på att golvet i butik kommer kosta nästan 20% av vad de Akkas som finns i butik idag kostar. Lite saftigt enligt mig..
Men Mylarfilm var en bra idé, hur är materialet att sy i, om man vill ha fästen för att fästa fast det i tältet?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips