Försvarets 4 Mans Tält

Kubikmeter ?

Fick lära mig att siffran motsvarade golvytan, dvs antalet kvadratmeter.
Jämför exempelvis förläggningstält 20 med stabstält 22, om siffran ska motsvara volymen så är de där 2 sista kubiken i stabstältet väldigt stora...

Johan, ditt tält 8 är det kanske det tält som benämns patrulltält och rymmer upp till åtta man ?
Något förläggningstält 8 har jag nämnligen aldrig stött på. (Ref. SoldR Mtrl G 1990 sid. 193)

/H

Keron 4 GT med dubbla förlängda absider

Enligt en kollega till mig så hade de Keron 4 GT med en förlängd absid i varje ända när han gjorde lumpen i FJS för ett gäng år sedan.

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Keron 4GT

Hejsan,

I Amfibiebataljonen 99 använde vi Hillebergs Keron 4 GT. Perfekt med stora dubbla absider. Utrustning i ena, ryggsäckar i andra. Personligen tycker jag att det tältet lämpade sig bra för en grupp som vi i Amfibiekompaniet. På mindre övningar använde vi oss utav ett knäppetält (enmanstält) Det gick för övrigt att fästa ihop flera och få ett bra regnskydd. Perfekt när man inte är rädd för myggen.

MVH/Henrik

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips