Förstärkningslager byxor

Hej!
Har gått igenom utrustningen för vintern och funderar på vad jag ska ha som förstärkningslager på benen när det blir kallt och man sitter still.

Hittills har jag kört följande lager:

1. Långkalsonger Craft microfiber
2. Långkalsonger lösare modell i fleece
3. Ofodrade skalbyxor som tar vind och väta.

På överkroppen kör samma modeller på 1,2 men förstärker med en tjockare fleece om det blir riktigt kallt. Har inte hittat någon riktigt bra lösning för benen än.

Vad kör ni? Kör alla förstärkningslager utanpå i form av dunjacka/dunbyxor?

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Helly Hansen samt Fristads fibepäls ser mycket bruk, även min isolerade Mc overall Motomod har gjort fin tjänst vid stillasittande övningar som vak, jakt, fiske. filmning, foto och vintriga ridtävlingar. I tjänsten fungerade vintermotoroverallen fodrad med fiberpäls väl. Kombinationen syntetunderkläder och ylledito före ylleöverplagg skall heller inte föraktas. Ull är fenomenalt. Numera har garderoben även kamelullsundisar, synnerligen skönt på ett blåsigt skjutfält vintertid. Att bara dra regnbyxorna eller lårings över tar bort vindkylningseffekten och ger ett värmande luftlager till. YMMV
go tur

Fler alternativ

Det är inget fel på fiberpäls men överdrag är smidigare. Jag använder oftast överdragsbyxor med syntetfyllning eller Fjellduken Hunter beroende på aktivitet. Syntetfoderbrallorna var betydligt billigare än dito i dun och har ett något robustare yttertyg än normala dunjackor vilket jag tycker är viktigt för byxor som slits mer än jackor.

Har inte HH slutat med fiberpäls?

/Tommy

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips