Försäljning i Staloluokta

Är det någon som varit i Staloluokta i sommar som kan berätta vad som finns till försäljning där? Jag funderar på om jag ska skippa en förpackning frystorkat och satsa på att hitta något annat att köpa där som omväxling.

Jag hittade ett gammalt inlägg från 1999 om sura ballerinakex, men de är förhoppningsvis borta vid det här laget...

Patrik

Välsorterat i Staloluokta

Hej!

Var i Stalo förra veckan och jag tror inte du behöver oroa dig över sortimentet. Där finns både en kiosk och en shop som har gott om både godis, kex, chips, öl, kaffe och mat - t ex olika pastasåser, bullens pilsnerkorv, potatismos, havregryn, m.m. I shopen, som ligger närmast turiststugan, fanns det även rökt renkött. Du kan också köpa glödkakor och färsk röding både i kiosken, shopen och hos Norrlandsflyg. Så lämna frystorkat hemma och köp nått gott istället :)

Och missa inte heller bastun, den är toppen med en kall öl efter en lång vandring!

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Har också just varit där, instämmer om bastun, dock bör noteras att lättölen (2,8%) i shopen kostar 32:- per burk... ;-)
Men det är inget att säga nåt om, det kostar ju att flyga vatten till fjällen.

Det frystorkade sortimentet i stalo är inte stort, men det finns en del, dessutom torrmat typ Knorrs spagetteria-serie, varmakoppen-soppor, potatismos etc.

vill man kunna välja goda frystorkade rätter är det nog bäst ta med just dessa och satsa på att fylla med övrigt.
/Pär

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips