Förare Romsdalen

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Den här jag, men jag var lite sugen på om det hade kommit någon nyare.
Eller har de gått över till nätet?

Tack för länken, känns som för de lite längre turerna så är det gamla föraren som verkar vara den som passar bäst just nu.

Hej! Tänker att jag återvinner den här tråden. Ska till Romsdalen för klättring, framför allt trad och långturer. Har googlat runt och har ganska svårt att hitta en förare. Har förstått att föraren Klatring i Romsdal verkar vara den mest aktuella, men det finns ju inte att köpa någonstans. Har även hittat Romsdal Sportsklatring, men den verkar enbart täcka sportklättring. Till er som har koll på området: Finns det någon annan förare som är bra för trad och långturer? Finns Klatring i Romsdal att köpa på någon butik i området?
Mvh

Hör med Norsk tindesenter i Åndalsnes tycker de borde ha eller i alla fall veta om man kan få tag i den.

Finns in klätterbutik i Åndalsnes med det konstiga namnet piteraq men jag hittar inte föraren på deras hemsida men du kan höra med dem också.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips