Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Ska ut på en fjällvandring i månadsskiftet juli/augusti
som antingen ska genomföras i Abisko eller Jotunheimen.
Jag undrar om jag kan använda min ny inköpta Ajungilak kompakt vinter.Är den för varm att använda eller är den funkis.
MVH Magnus
Man skall aldrig behöva vara rädd för att sovsäcken är för varm.. det finns en enkel lösning på detta öppna upp. Dessutom kan det bara vara skönt att ligga med huvudet utanför säcken och i bara kalonsongerna.
I våras gjorde jag en mindre vandringtur i Kilsbergen med min sovsäck som har en komfort temp på -15 och extrem på -25 hur skönt som helst. Min vän som låg i en betydligt kallare säck låg i packad i denna med underställ och strumpor. Själv låg jag som hemma i sängen. Sen kanske man inte behöver ha en varm sovsäck just nu i södra/mellersta Sverige och min gamla 0 graders säck fick räcka i förra veckans paddeltur.
I början av sommaren 2024 så satt jag och funderade för mig själv att det vore kul med att få göra en vandring under sommaren eller hösten. Jag hade ...
Det börjar alltid med en karta. Eller i det här fallet en tumme som scrollar förbi ett foto på Instagram av ett turkosblått vatten omgett av klippor ...
1 kommentar
Jag gjorde min första vintertur på 10 år genom Sareks södra gränstrakter mellan den 27:e mars och 5:e april. Den var tänkt att gå genom Änok, ...
5 kommentarer
Kan du verkligen se en elftedel av Sverige från Kebnekaise? Det låter imponerande – men är det sant? Jag testade påståendet, från svenska fjäll till ...