Fjällstation med perfekt läge sökes!

Nu har jag lite fler uppslag att arbeta med! I Abisko har jag aldrig varit mer än max en halvtimme, men majjens svar inspirerade och jag ska absolut åka dit och följa upp tipsen. Men jag tror ändå vi sparar det tills sonen är lite äldre, Abisko framstår ju som ett naturens eget sommarland! Rondvassbu och Helags har för lång anmarsh för oss just i år, men nästa år skulle de nog funka. I Grövelsjön har vi också varit, iofs bara på vintern, det är ett bra förslag på lagom avstånd från oss i Västra Götaland... Men Jockemeisters Jotunheimenförslag ska följas upp noga!

Hej,
hittade länken till jotunheimen, där hittar du en massa nyttigt tror jag
http://www.etojm.com/Norsk/Turer/Jotunheimenogvaldres/jotunheimen.htm

//Jocke

Björnhollia

Jag bodde på Björnhollia i påskas. Det är fint och kan nog finnas en del att titta på runtomkring för en tvååring. På vintern finns det ingen väg fram, men det kanske finns på sommaren, jag vet inte.

Å andra sidan tycker jag, som något tidigare inlägg också, att Grövelsjön låter som ett utmärkt förslag. Där finns varierande skog och kalfjäll, en liten topp på nära håll, en sjö man kan åka båt eller paddla på (och bada om man står ut), en älv man kan fiska i (vill jag minnas), ett litet vattenfall inte så hemskt långt upp på norska sidan, med mera.

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips