Fjällrävens Polar Extreme Jacket

Hej någon som har användt denna jacka?, har provat den i butik men ej utomhus, fungerar den bra, går den med möda att ha även vid regn på sommaren elle är den för varm? tacksam för alla tips, både för- och nackdelar.

anders

Jag har en Fjällräven Polar Extreme Jacket och är väldigt nöjd med den. Den är liksom andra 3-lagers skaljackor en åretrunt-jacka och fungerar lika bra i regn som snö! Ventilationen i armhålorna fungerar klockrent, jackan har en väl tilltagen huva som fungerar bra med hjälm. Fickorna är bra gjorda då man kan komma åt innefickorna utifrån.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Jackan är toppen, sitter som skräddarsydd. Det enda jag kan reta mig på är att huvans skärm ibland är svår att böja till som jag vill ha den. Jag hoppas att detta är ett bekymmer som går över i takt med att materialet mjuknar. Den blå färgen är läcker men gör att smuts syns rätt fort. Det vore en naturlig utveckling att ha svarta förstärkningspaneler på ärmsluten på kommande modeller, då dessa fort blir lite solkiga.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips