dave1
Avstängd
Jag är väl införstådd i statussymbolik och värdet i detta och det gäller ju i högre grad för jackor än för sovsäckar. Personligen uppfattar jag dock inte Fjällräven som någon direkt statussymbol utan snarare som ett ganska medelmåttigt märke, men förstår att det uppfattas annorlunda i andra grupper. För min egen del så påverkades dock min uppfattning av varumärket Fjällräven negativt när jag såg prissättningen och därför började jag fundera på vilken marknadsstrategi Fjällräven har. För naturligtvis har de en strategi för vilka målgrupper de vill appellera och det känns som de vill röra sig åt Peak-hållet. När det gäller kläder så kan jag tänka mig att det fungerar eftersom statussymboler har en rätt stor betydelse i vissa grupper. När det gäller sovsäckar så tror jag det är så i en betydligt mindre grad och i premiumsegmentet befinner sig inte Fjällräven och därför blir det så märkligt när man tar en medioker sovsäck och sätter ett fantasipris på den och för mig personligen så gör det att min trovärdighet för Fjällräven minskar.