Fjällräven Sjangeli III

Friluftsbolaget har rea på några tält, bland annat Sjangeli III. Har någon erfarenhet av detta tält?
Tanken är att använda det till vintertältning, paddling och sommarfjäll,
och man vill ju gärna kunna laga mat inne i absiden. Har tidigare lånat ett keron 3, men det är ju dubbelt så dyrt. Tacksam för erfarenheter.

... inget svar

Jag svarar bara på det här inlägget för att aktualisera frågan igen - är det någon här med erfarenheter av detta tält?

Funderar själv på att pensionera min gamla troslagare - ett gammalt fjällräven camp III tält - och titta efter en värdig uppföljare ... :cool:

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Kolla på nya Haglöfstältet.

I senaste utemagasinet fanns haglöfs nya kupoltält presenterat. Tre olika storlekar från 2-4 personer. Moderna material (silikoniserad polyamid) med låg vikt och hög rivstyrka. Relativt vettigt pris var det också (lägre än hilleberg). Det klarade tydligen 46 m/s i vindtunnel innan bågarna gick åt pipan. Stormmattor för vinterbruk ingick osv. Detta kanske är nått?

MVH Urban.

Sjangelli 3

Hej,

jag har ett sjangelli tält och jag måste säga att det är ett väldigt bra tält. Perfekt för skärgårds miljö, och fjäll i och med att det är självstagande. Ytan i absiden är inte stor men helt ok. jag rekommenderar detta tält.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips