Fjäll och vildmarksutbildning?

Hej!
Jag söker någon halv- till helårsutbildning i vildmarksaktiviteter, säkerhet, ledarskap (gärna med betoning på fjäll).

Jag vet att Malungs folkhögskola har en "Fjäll- och vildmarkledarlinje", och att det ska finnas en motsvarande i Hålland nära Åre.

Jag är jättetacksam för tips om alternativa liknande utbildningar!

/Niclas

Detta är en oerhört spännande fråga!

Varför nöjer du dig med att skriva i tre forum (fjällvandring, skidalpinism och expeditioner)? Prova även telemarksforumet, slalom, trekking och fritt forum!

OBS IRONI!

/A

Edit: Såg att du tydligen inte missat fritt forum... :-/

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
guideutb

Tja!
Kolla till höger på denna sida i reklam pelaren står det om en ,,Outdoor academy.
Sen finns det en massa till,, Malung,Älvdalen KY Naturturism utb,Strömsund,Storuman frilufsledarutb, Kiruna Malmfälten Sportturismlinjen, Tornedalens frilufsguide utb.
Sen finns det ngr i Norge, Alta och Öytun. ngr i Finland. O ska du ändå satsa ett år på en utbln så har du tänkt tanken på Nya Zealand de har oxå en del såna utbildningar tror det finns ngn gammal länk om det i forumet sök där eller kolla på syo guiden.

Kolla upp me biblioteket jag vet att det fanns ett reportage förra våren i ämnet om alla likn utbildningar i Ute magasinet om jag inte minns fel så var det i Februari nr.
Lycka Till
jOnas

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips