Fiskerulle
- Trådstartare GAMMDUSLF
- Start datum
Till pilkfiske föredrar jag Penn Senator, finns i flera storlekar. Vid pilkfiske tycker jag att det är viktigt att utväxlingen och spoldiametern är så hög respektive så stor som möjligt för att kunna ta hem linan relativt snabbt även från stora djup.Ska ta kort på den imorgon. Är det ngn annan som har ett förslag sålänge?
Till pilkfiske föredrar jag Penn Senator, finns i flera storlekar. Vid pilkfiske tycker jag att det är viktigt att utväxlingen och spoldiametern är så hög respektive så stor som möjligt för att kunna ta hem linan relativt snabbt även från stora djup.
För kastfiske i havet så är ABU:s Ambassadör 7000-rullar mycket bra! Funkar att pilkfiska med också om det inte är alltför djupt!
Det måste ha varit en kveite då jag inte kände några "fiskrörelser" utan den var som en ubåt., Som sagt jag hade båda fötterna emot relingen i en halvtimme, förutom när jag schansade och körde efter firren för att veva in linan.Satan vilken fisk det måste vart .. någon aning om vad det kunnde vara? .. linan skulle ju hålla för 70kg!
Det måste ha varit en kveite då jag inte kände några "fiskrörelser" utan den var som en ubåt., Som sagt jag hade båda fötterna emot relingen i en halvtimme, förutom när jag schansade och körde efter firren för att veva in linan.
Inte omöjligt,läste nånstans om en fisketur där en Kveite (Hälleflundra) dragit runt med en större 'eka' i över 30 timmar innan den släppte (fisken-inte båten).Dom kan bli rätt så skitstora...
peter
Fiskevalserna.
peter
Yyyyyyyäääääääccckkkk, vikkket d-a as dä måste ha varit, !!!!!!!!!
peter