Fiske och Friluftsliv i Sör Varanger

Jag är fast här uppe, tar mig ingen stans i dag.
Är permitterad så det är bara att vänta och se.

Såg staketet på nord-nytt i går, där är det svårt att passera.
Har ju gott om tid å planera lite fisketurer i sommar, här är jag så gott som ensam på fjället.
Har börjat å gå genom tur utrustningen så en är redo om det blir sommar här uppe.

Ja visst är det det!
Ja, det har du verkligen!:)
Många fiskeexpeditioner att utforska nya fiskevatten.:) Alltid kul att leta reda på nya vatten.
Ja, det är väl dags att gå igenom allt.:)

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Nattfrost och skare då blir det en tur på fjället i dag.
Nu börjar det bli lite barmark efter en vecka med + grader och regn, så en får ta av skidorna och passera dom större barmarks områden.

Drygt +11 i dag och det märks på hemvägen en slår igenom och det är blött i spåret, men kom torrskodd hem.
Dagens fångst 10 rödingar.

Bilagor

• 20200510_091318[1].jpg
    20200510_091318[1].jpg
    50.8 KB · Visningar: 189
  • 20200510_124056[1].jpg
    20200510_124056[1].jpg
    28.8 KB · Visningar: 190
  • 20200510_143237[1].jpg
    20200510_143237[1].jpg
    24.2 KB · Visningar: 193
  • 20200510_143854[1].jpg
    20200510_143854[1].jpg
    20.4 KB · Visningar: 181
  • 20200510_141715[1].jpg
    20200510_141715[1].jpg
    42.1 KB · Visningar: 179
Nu börjar det bli lite barmark efter en vecka med + grader och regn, så en får ta av skidorna och passera dom större barmarks områden.

Drygt +11 i dag och det märks på hemvägen en slår igenom och det är blött i spåret, men kom torrskodd hem.

Härligt Troll!:) Du kanske får sommar uppe på Finnmarken också i år. :)
Fin fångst! Grattis!:)

Härligt Troll!:) Du kanske får sommar uppe på Finnmarken också i år. :)
Fin fångst! Grattis!:)

Jo det går fort när våren kommer, men tror det blir flera nätter med minus grader i veckan så skidorna får stå i farstun.
Men maggoten är nästan slut så en får åka in till stan och handla i morgon.

Härliga bilder i sedvanlig ordning! Snart dags att smörja vandringskängorna eller/och pumpa hjulen på 4-hjulingen....

Skickat från min XT1039 via Tapatalk

Jo det går fort när våren kommer, men tror det blir flera nätter med minus grader i veckan så skidorna får stå i farstun.
Men maggoten är nästan slut så en får åka in till stan och handla i morgon.

Ja visst gör det det! Vi har fått 3-4 cm blötsnö idag här nere vid kusten. Det är nog det senaste jag har varit med om här nere vid kusten. I Kiruna är det inte ovanligt. :)

Härliga bilder i sedvanlig ordning! Snart dags att smörja vandringskängorna eller/och pumpa hjulen på 4-hjulingen....

Skickat från min XT1039 via Tapatalk

Tror jag hinner smörja kängorna ett par varv innan det är dags att ta dom på.
Å köra en fyrhjuling här uppe utan att äga renar är bara att glömma.

Fick tag i maggot, men nu har höststormen kommit fast det bara är vår.
Hoppas på lite mindre vind i morgon.
Passar på att planerar/drömmer om turer på barmark, har beställt nytt tält och i dag vart det ny sovsäck, och det roliga var att båda var billigare i Norge.
Får bara fortsätta å studera kartan och drömma sig bort och glömma corona.
Inga renar än runt stugan men dom är på gång, här är en kalv som stod på bron och borsta tänderna i fjol.

Bilagor

• 20190612_201925.jpg
    20190612_201925.jpg
    42.2 KB · Visningar: 160
Fick tag i maggot, men nu har höststormen kommit fast det bara är vår.
Hoppas på lite mindre vind i morgon.
Passar på att planerar/drömmer om turer på barmark, har beställt nytt tält och i dag vart det ny sovsäck, och det roliga var att båda var billigare i Norge.
Får bara fortsätta å studera kartan och drömma sig bort och glömma corona.
Inga renar än runt stugan men dom är på gång, här är en kalv som stod på bron och borsta tänderna i fjol.

Haha! Vad söt den är.:)

XXL har rea i Sverige har jag läst.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips