Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Fiske och Friluftsliv i Sör Varanger
- Trådstartare Troll 3
- Start datum
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
Hitta det här renskinnet som är beredd och impregnert för utomhusbruk, en nyhet för mig har aldrig sett den här typen av skinn tidigare. Har ju bara använd torkade/obehandlade skinn.
Visa bilaga 35044
Hm! Jag har sett det några gånger men det är inte alltför ofta som dom syns ute.
Fina foton troll!Var tvungen en tur ut och testa skidföret och kolla efter lite djurspår.
Mycket spår efter ripa som det här, ser ut som en nödlandning är dryga 2m långt.😉
Visa bilaga 35049 Visa bilaga 35051
Ganska så ovanlig vinter i år svinkallt och ingen vind. -28 i morse. Bara puder så bra med ett spår när en skal upp med pulka och fiska.
En båt som ligger i året om och som nu är fast i isen, kan inte komma ihåg att fjorden har varit frusen så långt ut tidigare.

Mätt och belåten och dags för en lite middagsvila eller har jag fått mig en vakthund.
🙂

En båt som ligger i året om och som nu är fast i isen, kan inte komma ihåg att fjorden har varit frusen så långt ut tidigare.

Mätt och belåten och dags för en lite middagsvila eller har jag fått mig en vakthund.

Ganska så ovanlig vinter i år svinkallt och ingen vind. -28 i morse. Bara puder så bra med ett spår när en skal upp med pulka och fiska.
Visa bilaga 35103 Visa bilaga 35102 Visa bilaga 35105
Mätt och belåten och dags för en lite middagsvila eller har jag fått mig en vakthund.🙂
Visa bilaga 35104
Hm! Då måste det ha varit kallt där uppe när havet har frusit så långt ut. Du har ju Golfströmmen som går förbi där uppe också. Hur långt ut går golfströmmen förbi er där uppe?
Söt liten vakträv som ligger och väntar på någon mat hos dig.
Det är stor skillnad på väder mellan väst och öst Finnmark, och golfströmmen tar ju av och vänder västerut men det är klart att den har påverkning av klimatet i hela norden.
Visa bilaga 35108
Ja, det gör den ja! Det hade jag glömt bort!
Det lärde man sig i skolan en gång i tiden.
Ja visst har det en påverkan på klimatet.
Nu blir det lite paus på fjäll fiske i Norge, men nu skall båten tvättas och göras klar efter 2 år på land.
Så nu satsar vi på trolling istället.
Visa bilaga 36153
Ska du ut i Bottenviken och försöka fånga midsommarlaxen?
Skitfiske!
Liknande trådar
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg