Fiske i Olden/Stryn/Loen

tjena!

Jag ska dra på "kortsemester" till norge om ett par veckor. Närmare bestämt runt Olden/Stryn & Loen...
Självklart, som den fiskeidiot jag är, så KAN jag inte bara åka dit utan fiskespö...

Nån som har erfarenheter av dessa ställen???

Jag kör både med spinn, fluga & dynamit om så krävs!

mvh. Mattias

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Kan ju rekommendera dig att testa flugfiske efter makrill.
Jag var i dom trakterna förra men hann dock inte med ngt fiske,men åren tidigare har vi haft ett lysande makrillfiske,förvisso har det varit några mil längre norrut..
Går utmärkt att fiska från land,håll utkik efter "måsdyk"...
skitfiske!

Fiske runt Stryn

Hej Mattias!

Har varit i Stryn 4 år nu, mest för skidåkning, men även lite vandring. Årets visit var över midsommar.

Förra året bodde vi grannar med några som fiskade rätt mycket. De fiskade i sjöarna norr om Flo, en liten by vid Oppstrynsvatnet. (Ångelsvatnet heter den ena)

De bottenmetade på mask (som de hade med sig från Sverige!). De tog upp en hel del fina öringar, dock inte så stora.

Maila mig på redtop_68@hotmail.com så kan jag skicka en karta.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips