Fiske i helagssjön (härjedalen) nästa helg?

Tjena!

Jag och en polare ska ut och vandra vid helags nästa helg. Så jag undrar lite smått om man skulle släpa med sig ett spö och några drag. Har läst mig till att det ska finnas Öring och Röding där. Men går det att fiska nu på året? Och vart köper jag fiskekort samt vad kostar det?

/Adde

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.
Tjena!

Jag och en polare ska ut och vandra vid helags nästa helg. Så jag undrar lite smått om man skulle släpa med sig ett spö och några drag. Har läst mig till att det ska finnas Öring och Röding där. Men går det att fiska nu på året? Och vart köper jag fiskekort samt vad kostar det?

/Adde

Är ingen expert direkt, men har för mig att fisket upphör i mitten av september ca. Så kortet gäller förmodligen inte nu. Kolla in på länstyrelsens webplats.

Ett större problem kan väl i så fall vara den annalkande vintern.

EDIT: så här ser det ut idag i Ramundberget, några mil söder om Helags:
http://www.ramundberget.se/webbkamera/ramis.jpg?__coreanticache=42155,84

//J

Senast ändrad:
Jo det lutar väl åt att skita i fisket. Skulle egentligen ha åkt i somras redan men haft problem att få ledigt så nu var det mer som att "jag ska fiska". Men jag börjar tvivla. Har ingen lust att sitta i snöyra och fiska direkt =) Risk för att det är snötäckt rund sjön...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips