• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

firning-kompis sthlm

Hej! jag har kommit på att firning är min sport. Visst är klättring kul men jag måste öva upp mig lite innan jag börjar klättra på allvar. Men firning kräver ju inte lika mycket träning och är ganska kul om man kan hitta roliga sluttningar, broar, bygggnader m.m =)

låter det som en kanon-idé! hör av dig omedelbart! =)

är 26 år och bor söder om sthlm.

hmm..

I tex Per Callebergs bok så står det att om man kan gå runt klippan så ska man göra det pga av att det är ett extra riskmoment att fira..

Tycker det låter konstigt att vara ute å fira i onödan, är det själva äventyret att just fira..?

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
ja för mig är firning ett äventyr =)
Håller med att fira sig ner från små klippor känns lite torftigt och konstigt, men jag är mer inne på broar.
det finns ju lite olika sätt att utföra det på. te.x. kan man fira sig ner från skanstullsbron framlänges( allstå repet fäst i ryggen). Kan vara en ganska häftig upplevelse. tyvärr känner jag ingen dare devil, men det kanske finns någon därute?
Men man kan ju börja på något enklare innan man börjar "exreme-firna" =)

I tex Per Callebergs bok så står det att om man kan gå runt klippan så ska man göra det pga av att det är ett extra riskmoment att fira..

Tycker det låter konstigt att vara ute å fira i onödan, är det själva äventyret att just fira..?

Klart det är ett extra riskmoment men vad är inte klättringen i så fall? Bättre att stanna hemma på sofflocket och slappa?

hmm jo..

Ja självklart är klättring ett riskmoment, men hmm känns ju lite roligare att ta den risken på att klättra istället för att fira men jag är inte gnällig egentligen utan förstod inte grejen bara..

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips