Finns cykelväskhållare för fjädrad framgaffel?

Jag har sett olika bilder på dessa hållare, men aldrig till salu.

jag tror inte riktigt på slangklämmor och vanliga lowriders...

Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Är det inte bra att väskans vikt bara tas upp av framgaffeln och inte ramen i övrigt?

Som jag ser det borde cykelcitys variant göra så att fjädringen trycks ihop av vikten redan innan åkning, är det bra?

Ofjädrad vikt

I alla fordonskonstruktioner med fjädring så eftersträvas att hålla ned den ofjädrade vikten, m.a.o. hjul och rörliga fjädringskomponenter. detta lär orsakas av att fjädringen förbättras och vägegenskaperna.

Det är ju hjulet som fjädrar inte ramen.

Gör egna fästen....

av rörklämmor och lite sliconslang.

Jag har gjort egna fästen av rörklämmor och siliconslang.
Lowridern till min tjej köpte jag på http://www.globetrotter.de för 400 kr och min egen på biltema för 100 kr.
Sedan köpte jag några rörklämmor på macken för 10 kr st + lite skruv o mutter å Claes Ohlson.
Jag kan sicka några bilder om du ger mig din E-mail till team.terra.firma@telia.se

Stefan

Aktuellt

Vandra säkert i värmeböljan

Vandra säkert i värmeböljan
Sommarvandringar står på schemat för många, men värmen ökar risken för både vätskebrist och värmeslag. Med rätt planering kan du njuta av turen.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.
Nu vet jag själv att cykelcity säljer Vaudes egna lowriders som t o m har ett inbyggt stöd som kan fällas ner då man tar paus.

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.