Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Är det någon som vet om båttransport finns över torne träsk från Abisko eller kaisepakte till laimoloukta?
Isåfall vart vi kan vända oss för mer info om denna.
Vi kommer vilja åka över i början på augusti.
Hej Gustaf!
Varför inte höra med STF i Abisko. Rekommenderas även Görans Fjälltransporter, som har mycket god lokalkännedom. Tel 0980-540 00. Har även något privat tips!
Hälsningar
Camilla
Har du övervägt möjligheten att simma över? Det kan bli lite kyligt mot slutet men det ska nog gå bra.
Annars kan du ju kanske bygga en risflotte eller nåt.
Lycka till!
Hej Gustav!
Om du vänder dig till Abisko kan du få tider båten går över till andra sidan, http://www.abisko.nu/kontakta_oss.shtml
Fyll i frågeformuläret så kommer svaret så fort dem öppnat receptionen imorgon.
Hälsningar
Peter
Tack för tipset men tyvärr gav det inte utdelning!
Det enda dem kan ge info om är helikoptertur vilket kostar många skjortor.
det verkar som ingen däruppe vill att man utnyttjar lederna norr om abisko.
God morgon Gustaf!
Vi gjorde samma försök föregående sommar utan framgång. Vi beslöt oss för att i stället hoppa av tåget i Riksgränsen, vilket fungerade utmärkt. Jag kan verkligen rekommendera området norr och öster om Riksgränsen, vacker natur och folktomt!
Lycka till!
Hälsningar Stig
I början av sommaren 2024 så satt jag och funderade för mig själv att det vore kul med att få göra en vandring under sommaren eller hösten. Jag hade ...
Det börjar alltid med en karta. Eller i det här fallet en tumme som scrollar förbi ett foto på Instagram av ett turkosblått vatten omgett av klippor ...
2 kommentarer
Jag gjorde min första vintertur på 10 år genom Sareks södra gränstrakter mellan den 27:e mars och 5:e april. Den var tänkt att gå genom Änok, ...
5 kommentarer
Kan du verkligen se en elftedel av Sverige från Kebnekaise? Det låter imponerande – men är det sant? Jag testade påståendet, från svenska fjäll till ...