Finmarksvidda!!!

Hallo alla!

Ska till Finnmarksvidda v 29 å fiska en vecka, nån som varit där? å har lite tips så tar jag gärna emot de.
ps Har hyrt stuga vid Mollesjohka som vi ska utgå ifrån. Tacksam för alla tips, flugor,bra å ha grejor å ta med sig ja allt som kan va bra å veta.

hades; sa:
Hallo alla!

Ska till Finnmarksvidda v 29 å fiska en vecka, nån som varit där? å har lite tips så tar jag gärna emot de.
ps Har hyrt stuga vid Mollesjohka som vi ska utgå ifrån. Tacksam för alla tips, flugor,bra å ha grejor å ta med sig ja allt som kan va bra å veta.

Ta med varma kläder. Traditionella torrflugor för harr och öring. Ett litet solotält/tarp etc kan vara bra för dagsturen till stället som du inte vill lämna ;) En bok om det blåser. En kamera om öringen nappar :)

cpic3cb1780a8b384.jpg

Harr kommer du att få massor av. Vi fick nog ingen under kilot senast vi var på vidda
cpic42f8dd4dd4f1d.jpg

[Ändrat av öringen 2006-07-06 kl 05:56]

Tack för tipsen!

Fin öring på bilden! vad vägde den? är den tagen på Vidda? Fick ni nån fin Röding? isåfall var?

Öringen vägde 3 kilo, tagen på Vidda. Vi har haft värdelöst rödingfiske de 4 gånger vi har varit. Exakt var öringen är tagen får du gissa ;)

Finnmarken

Jag var där 06-04-22 och vi hade ett grymt bra vårväder.
Fast vi hade stuga vid Jesjavri.
Vem hyrde du stugan utav i Mollisjok?
Hoppas att du hade en bra fiske vecka.
Mvh
Andreas

Aktuellt

Till minne: Lars Fält, överlevnadsexpert och författare

Lars Fält, en av Sveriges största profiler inom friluftslivet, har gått bort. Utsidans medarbetare Gabriel Arthur berättar om möten med författaren.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

Vinn Haglöfs Breeze Mimic Hood!

Nu har du chansen att vinna vinterns nya favoritjacka från Haglöfs. Vi tävlar ut en vardera av dam- och herrmodellen i valfri färg och storlek!

20 år av diskussioner om torkad mat – och 10 tips!

I år har en av Utsidans populäraste forumtrådar, "Torka mat", varit aktiv i 20 år. Här bjuder vi på tips till dig som vill börja torka egen utemat!
Jag hyrde stugan av Fishingnorth.och angående fisket så fick jag en öring på 2,8 o 2.0 sen tappade jag flera som slet av taffsen så fisket vara hellt okej.

Min första resa till Vidda men inte den sista,nu håller jag på å planerar en resa till Kanada år 2008 på 3-4 veckor med husbil.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips