Filnamn på kartorna??

Har köpt nya Friluftskartan proV2.
Ser nu att min Garmin 400t har ganska full disk.
Hur vet jag att jag tar bort gamla kartor och inte program.
Jag vill ju ha kartan på datorn och i gps disken.
Det medföljande kortet kan jag ju använda på annan gps.

Kartorna heter nåting.img (gmapxxxx.img)och är troligen ganska stora (beroende på hur du tankat in),ta backup för säkerhets skull.

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Från http://garminoregon.wikispaces.com/Maps

M16.) What map filenames are supported by the Garmin Oregon?

Beta software 2.99 and later included support for multiple map files on the Oregon, not just the three files below. The restrictions below only apply to earlier versions of software and are left here as a reference. As of beta software 2.99 you may store as many .img files as you want into [drive]:\Garmin and the unit will load them. This applies both the internal memory and SD card slot. The 4000 segment limit discussed below still applies.

The Oregon recognizes three predefined map files in internal memory and one file on the SD card. Map sets with the following filenames in internal memory under [drive]:\Garmin will be loaded by the Oregon:

•gmapbmap.img (typically the preloaded 300 base map)
•gmapprom.img (typically the preloaded 400 maps)
•gmapsupp.img (typically created by Mapsource)

In addition a file called gmapsupp.img can be loaded on the SD card under [SD drive]:\Garmin and will work simultaneously with the img files in internal memory.

The Oregon contains another map file called gmaptz.img. This file contains the time zone data that allows the unit to do automatic time zone setting and switching.

Hur fick du in kartorna till din GPS?

Köpte du minneskort med kartan på så har du kartan på minneskortet och ingen annan stans.
Såfall är kartan låst till just detta minneskort.

Laddade du ner med Mapsource så tas gamla kartor bort automatiskt.

Eller är den laddad på annat sätt?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips