"127 timmar" är en film som jag särskilt gillar. Vilken enorm viljestyrka och beslutsamhet som måste krävas för att kapa armen på sig själv! Dessutom med en mycket slö kniv!! Jag tvivlar på att jag hade fixat det.Kanske lättare att tipsa om du skriver lite mer om vad det du gillar med den filmen. Men två filmer som gripit mig lite på samma sätt är Werner Herzogs "Grizzly man" och Danny Boyles "127 timmar". De är båda på temat "förfärliga händelser i vildmarken" och har verklighetsbakgrund. "Grizzly man" är ju till och med en dokumentär.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Filmer som Into the Wild
- Trådstartare annah22
- Start datum
Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.
På något sätt hade jag missat dokumentären "Grizzly Man", tills för några dagar sedan!
En gripande historia, man kunde relatera till honom på många sätt, även om det stundtals blev lite utanför proportionerna.
Tankesättet var rätt, men tillvägagångsättet var kanske inte det bästa, med tanke på att allt slutade i tragedi.
Många tankar efteråt! Sevärd film/dokumentär.
En gripande historia, man kunde relatera till honom på många sätt, även om det stundtals blev lite utanför proportionerna.
Tankesättet var rätt, men tillvägagångsättet var kanske inte det bästa, med tanke på att allt slutade i tragedi.
Många tankar efteråt! Sevärd film/dokumentär.
Inte direkt som Into the wild kanske men med natur och vandringstema.
Med viss verklighetsbakgrund om jag minns rätt.
Infinite Storm
Med viss verklighetsbakgrund om jag minns rätt.
Infinite Storm
Vet du möjligen var den finns att få tag i? Den är med på min fembästalista alla kategorier.Kurosawas Vägvisaren är en fenomenal naturfilm och kan rekommenderas.
Nu var ju frågan inte till mig men....Vet du möjligen var den finns att få tag i? Den är med på min fembästalista alla kategorier.
Aktuellt
ANNONS
Från karta till horisont – behåll fokus med rätt sorts kontaktlinser
Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.
Tack!! Jag är nog för gammal för att tänka på att åtminstone söka på Youtube, haha.Nu var ju frågan inte till mig men....
Dawsonpatrullen kanske kan vara något för dig.
www.filmtipset.se
Dawsonpatrullen » Filmtipset
Jaa! Den var bra! Tyckte jag åtminstone när det begav sig.Nu var ju frågan inte till mig men....
Ingen dokumentär eller verklighetsbaserad story, men "The Edge" från 1997 är väldigt bra. Många kommer säkerligen att skratta nu, men filmen erbjuder fina inspelningsplatser och bra skådespel, vilket gör den åtminstone till en 7/10.
Det beror på hur man kan definiera ämnet. Nu för tiden finns det massor av kanaler att prenumerera på Youtube. Det blir bara bättre och bättre. Jag prenumererar på över 25 kanaler som är bara äventyrsinriktade.
Men vad gillade du om den filmen, så man kan inrikta sig bättre. Gillar du vandringar i Alaska, kanske du gillar att vara ensam länge, intresserad av att vandra de långa tre mest kändaste amerikanska vandringarna, där man vandrar i veckor. Ja, man kan hitta allt på Youtube nuförtiden.
Men vad gillade du om den filmen, så man kan inrikta sig bättre. Gillar du vandringar i Alaska, kanske du gillar att vara ensam länge, intresserad av att vandra de långa tre mest kändaste amerikanska vandringarna, där man vandrar i veckor. Ja, man kan hitta allt på Youtube nuförtiden.
Liknande trådar
- Svar
- 3
- Visningar
- 1 K
- Svar
- 0
- Visningar
- 791
Dela: