[Film] Vandring mitt mellan lederna i Helags

Årets vandring kring Ljungdalen och även till Helags bort mot Sylarna och tillbaka. Efter transportsträckan från Tokilstöten så blev det kompassriktning mitt emellan leden längs Sylsjön och leden från Helags fjällstation mot Sylarna. Trots att det är så nära flitigt upptrampade leder var det en härlig känsla att knata omkring själv utan att träffa på någon förutom flera orädda renar.

https://vimeo.com/235804285

En väldigt fin film! Passande musik och fina vyer :)

Det enda jag skulle kunna ge som konstruktiv kritik är att det skulle vara trevligt med lite ledande narration, kanske inte att du berättar vars vandringen gick osv, utan att inledningsvis kanske visa en karta som ger en överblick vart du gick. Kanske känns lite meningslöst för en kort 3-minuters highlight, men till framtiden om du känner för att göra en lite längre film kanske.

Inspirerande hur som helst, jag har själv börjat fundera på att filma mina vandringar mer än att fotografera dem, vad använder du för utrustning?

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Tack Wilfgang

Kul att du gillar den. Alltid trevligt med konstruktiv kritik.

På mina tidigare filmer så har jag i bland haft grafik som har beskrivit var jag är någonstans. Ibland med namn eller position. Men har använt mig av det manéret lite för mycket tycker jag själv. Får se om jag ändra mig. Hade först en tanke på att tona in kartbilder och på Vimeo kan man ju alltid byta ut en film i efterhand.

Min utrustning varierar. Har en en Canon 60D, Lumix GM5 och nu senast en Sony A6000 som jag tycker är en bra kompromiss mellan storlek och kvalitet. Så min Lumix kommer ryka.
Använder mig av ett ministativ som blir som högst ca 60 cm. Fördelen är att det är lätt och relativt stabilt, men nackdelen är att det som sagt var är väldigt lågt.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips