Film: Sarek i slutet på augusti 2021

Trevlig film, med stor igenkänningsfaktor av sträckan. Jag passerade mellan Skarja och Biellevallda 17/8 i år om jag minns rätt och även om det var låga vattennivåer då (med ett rejält regnoväder följande dygn) så var de långt ifrån så lite vatten som på era bilder. Så lite vatten som i Tjåggnårisjåhkkå på filmen har jag aldrig sett när jag passerat där olika år.
 
Även jag ber att få tacka för detta bekväma sätt att uppleva Sarek och Rapadalen! Mjuk och behaglig film med försiktiga panoreringar. Gissar att kameran sitter på huvudet under gång? Vädret tycks ha varit ganska rättvist och förmånligt med det låga vattenståndet i jokkarna. Vart bär det av nästa gång?
 
Snyggt filmat! Och klippt. Nog har du gjort en och annan film tidigare? 😉 är det en gopro du använder?
Vilken lyx att ha dubbla trangia, nästa tur med polare ska vederbörande också tvingas på ett kök så protein och kolhydratskälla är klara samtidigt.
 
Även jag ber att få tacka för detta bekväma sätt att uppleva Sarek och Rapadalen! Mjuk och behaglig film med försiktiga panoreringar. Gissar att kameran sitter på huvudet under gång? Vädret tycks ha varit ganska rättvist och förmånligt med det låga vattenståndet i jokkarna. Vart bär det av nästa gång?
Tack. Va fint.
Kameran håller jag i handen hela tiden förutom vid två vad. Då är den på huvudet.
Jag och min vän går från riksgränsen söder ut. Nästa tur blir på vintern och fortsätter från Kvikkjokk. Tanken är att vi ska ta oss hem till Skåne. Vi tar det i etapper.
 
Snyggt filmat! Och klippt. Nog har du gjort en och annan film tidigare? 😉 är det en gopro du använder?
Vilken lyx att ha dubbla trangia, nästa tur med polare ska vederbörande också tvingas på ett kök så protein och kolhydratskälla är klara samtidigt.
Tack! Jag har klippt lite MC-filmer tidigare men de finns på en annan kanal. Två kök var trevligt. Vi kunde baka, steka och koka. Jag körde lilla Trangiat med en panna och ett kokkärl.
Filmat med GoPro Hero9
 
Trevligt! Jag gick stora delar av den sträckan i somras (första gången i Sarek) solo i juli, Fast jag vandrade till Saltoluokta. Du filmade så mycket, så det är roligt att jämföra. Nästa sommar planerar jag en till tur i Sarek, men andra sträckor.
 
Tack! Jag har klippt lite MC-filmer tidigare men de finns på en annan kanal. Två kök var trevligt. Vi kunde baka, steka och koka. Jag körde lilla Trangiat med en panna och ett kokkärl.
Filmat med GoPro Hero9

Okej, lite mindre hastig action här jämfört med det då :D
Lite sugen blir man ju på att försöka få till en "videodagbok" på nästa strapats
 
Riktigt bra filmat 🙂 lite frågor.
Varför höll du i kameran istället för att ha den på huvudet? Blir det stadigare?
Vilka inställningar kör du på go-pron ? Vidvinkel mm.
Och tack för att du delar med dig, ser ut att vara ett riktigt härligt äventyr 👍🙂
 
Riktigt bra filmat 🙂 lite frågor.
Varför höll du i kameran istället för att ha den på huvudet? Blir det stadigare?
Vilka inställningar kör du på go-pron ? Vidvinkel mm.
Och tack för att du delar med dig, ser ut att vara ett riktigt härligt äventyr 👍🙂

Tack, Hade kameran i bröstfickan för att hålla batteriet varmt och plockade ut den när jag skulle filma. Behövde ha mössa på huvudet pga kylan ;) Den digitala bildstabiliseringen är riktigt bra på Hero9 så inga problem att hålla den i handen.

Inställningar på kameran
4K/30p
Wide (finns ytterligare ett vidare läge men då är disortionen för stor)
Max bitrate
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
lavv Film: Hike and Fly Sarek and Kebnekaise Fjällvandring 42
Wilde Sau Sarek & Keb juli-08; kamvandring på film mm Fjällvandring 8
John_T [Film] Vandring mitt mellan lederna i Helags Fjällvandring 3
John_T [FILM] Vandring i Oviksfjällen Fjällvandring 2
mkruse Glad Midsommar - film :) Fjällvandring 0
John_T [FILM] Anarisfjällen Fjällvandring 6
John_T Vandring i Dunfjällen och Tronndalen [film] Fjällvandring 11
SnowFlax Film från vandring Katterjokk-Abisko Fjällvandring 4
Markus Sjöberg Vinterinspiration så här i sommartider, FILM! Fjällvandring 1
John_T Liten film från Lunndörren Fjällvandring 17
backyardflyer Fjällvandrings film Fjällvandring 3
davst Film från Hurrungane, Jotunheimen Fjällvandring 6
superted Tur og natur film av amatører. Fjällvandring 0
vastero Film från vandring i Lunndörrsfjällen Fjällvandring 7
shadowfire Film från Helags 2010 Fjällvandring 2
Pohman Sarek kamvandring Fjällvandring 0
erika79 Fjällvandring i Sarek hösten 2025 Fjällvandring 5
Wotan88 Reseplanering: Sarek-tur sep-okt Fjällvandring 16
RosalieK Hur svår är vandringen aktse till skierfeklippan? Fjällvandring 6
kjpil Fjällvandring med barnen i Sarek Fjällvandring 12
Materialaren Vandringsbetraktelser i relation till Kvenslers ’Sarek’ Fjällvandring 3
OscarT Tältplats nära Nammasj Fjällvandring 0
Moga Sarek 12 dagar med stopp halvvägs för proviant? Fjällvandring 9
Get1 Första Sarekturen! tips och åsikter på planerad rutt. Fjällvandring 47
apkungen Bestiga nordtoppen i Sarek norrifrån Fjällvandring 3
553344 Frågor om Sarek- och padjelanta-tur med bla Álátjåhkkå Fjällvandring 7
mikael.johansson Platån mellan Jågåsjgaskajiegna och Oarjep Oalgásjjiegna Fjällvandring 15
kjpil Fjällvandring genom Sarek med små barn Fjällvandring 20
Gupta2 synpunkter på Sarekvandring Fjällvandring 18
Merckx Sarek II Fjällvandring 3
Merckx Sarek Fjällvandring 0
kmsellin Status i Sarek just nu.. Fjällvandring 5
Materialaren Upphittad Garmin-enhet i Sarek Fjällvandring 13
Pohman Sarek helikopter ut o in Fjällvandring 19
Stignötaren Går det att passera genom Akkavagge i Sarek utan glaciärvandring? Fjällvandring 3
HellenS Vandra själv i Sarek augusti Fjällvandring 4
Pohman Västra Sarek rutt Fjällvandring 20
WilliamGurebo Temperatur i Sarek på sommaren? Fjällvandring 6
rb Vandring i Sarek med barn Fjällvandring 6
Piotr13 The smell of the swamps in Sarek Fjällvandring 9
kmsellin Fotografering Sarek - Höst Fjällvandring 14
kmsellin Sarek höst 2021 Fjällvandring 16
fowwe Hur förändras Sarek när det blir besöksexplosion? Fjällvandring 29
Mumfi Feedback på två turer (Salto-Salto via Sarek, Abisko-Nikka utanför KL) Fjällvandring 3
Sverigesnationalparker.nu Vatten och snöläge i Sarek aug 2021 Fjällvandring 2
kmsellin När lyfts broarna bort i Sarek i år - 2020? Fjällvandring 4
tholedo Sarek Ritsem-Saltoluokta Fjällvandring 13
bo.liss Från Sarvesvagge till Alggavagge via Tielma och runt Jågåsjgaskajiegna Fjällvandring 11
Henning K Hund i Sarek (föreskrifter genom tiden) Fjällvandring 1
imbe91 Vandring i Sarek i juli 2021 Fjällvandring 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.