Film: Sarek i slutet på augusti 2021

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Trevlig film, med stor igenkänningsfaktor av sträckan. Jag passerade mellan Skarja och Biellevallda 17/8 i år om jag minns rätt och även om det var låga vattennivåer då (med ett rejält regnoväder följande dygn) så var de långt ifrån så lite vatten som på era bilder. Så lite vatten som i Tjåggnårisjåhkkå på filmen har jag aldrig sett när jag passerat där olika år.

Även jag ber att få tacka för detta bekväma sätt att uppleva Sarek och Rapadalen! Mjuk och behaglig film med försiktiga panoreringar. Gissar att kameran sitter på huvudet under gång? Vädret tycks ha varit ganska rättvist och förmånligt med det låga vattenståndet i jokkarna. Vart bär det av nästa gång?

Snyggt filmat! Och klippt. Nog har du gjort en och annan film tidigare? 😉 är det en gopro du använder?
Vilken lyx att ha dubbla trangia, nästa tur med polare ska vederbörande också tvingas på ett kök så protein och kolhydratskälla är klara samtidigt.

Även jag ber att få tacka för detta bekväma sätt att uppleva Sarek och Rapadalen! Mjuk och behaglig film med försiktiga panoreringar. Gissar att kameran sitter på huvudet under gång? Vädret tycks ha varit ganska rättvist och förmånligt med det låga vattenståndet i jokkarna. Vart bär det av nästa gång?
Tack. Va fint.
Kameran håller jag i handen hela tiden förutom vid två vad. Då är den på huvudet.
Jag och min vän går från riksgränsen söder ut. Nästa tur blir på vintern och fortsätter från Kvikkjokk. Tanken är att vi ska ta oss hem till Skåne. Vi tar det i etapper.

Snyggt filmat! Och klippt. Nog har du gjort en och annan film tidigare? 😉 är det en gopro du använder?
Vilken lyx att ha dubbla trangia, nästa tur med polare ska vederbörande också tvingas på ett kök så protein och kolhydratskälla är klara samtidigt.
Tack! Jag har klippt lite MC-filmer tidigare men de finns på en annan kanal. Två kök var trevligt. Vi kunde baka, steka och koka. Jag körde lilla Trangiat med en panna och ett kokkärl.
Filmat med GoPro Hero9

Trevligt! Jag gick stora delar av den sträckan i somras (första gången i Sarek) solo i juli, Fast jag vandrade till Saltoluokta. Du filmade så mycket, så det är roligt att jämföra. Nästa sommar planerar jag en till tur i Sarek, men andra sträckor.

Tack! Jag har klippt lite MC-filmer tidigare men de finns på en annan kanal. Två kök var trevligt. Vi kunde baka, steka och koka. Jag körde lilla Trangiat med en panna och ett kokkärl.
Filmat med GoPro Hero9

Okej, lite mindre hastig action här jämfört med det då :D
Lite sugen blir man ju på att försöka få till en "videodagbok" på nästa strapats

Riktigt bra filmat 🙂 lite frågor.
Varför höll du i kameran istället för att ha den på huvudet? Blir det stadigare?
Vilka inställningar kör du på go-pron ? Vidvinkel mm.
Och tack för att du delar med dig, ser ut att vara ett riktigt härligt äventyr 👍🙂

Riktigt bra filmat 🙂 lite frågor.
Varför höll du i kameran istället för att ha den på huvudet? Blir det stadigare?
Vilka inställningar kör du på go-pron ? Vidvinkel mm.
Och tack för att du delar med dig, ser ut att vara ett riktigt härligt äventyr 👍🙂

Tack, Hade kameran i bröstfickan för att hålla batteriet varmt och plockade ut den när jag skulle filma. Behövde ha mössa på huvudet pga kylan ;) Den digitala bildstabiliseringen är riktigt bra på Hero9 så inga problem att hålla den i handen.

Inställningar på kameran
4K/30p
Wide (finns ytterligare ett vidare läge men då är disortionen för stor)
Max bitrate

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips