Film från vandring i Lunndörrsfjällen

Smygreklam?

Är det inte en form av reklam? Om Addnature och listan på produkter på slutet av filmen?

Jag skulle inte resa upp ett tält där det blåser kraftigt. Skulle hellre gå ner i dalen eller fortsätta gå tills det finns ett skyddat ställe. Inte vänta tills det blir mörkt? Hrm.
 
Är det inte en form av reklam? Om Addnature och listan på produkter på slutet av filmen?

Jag skulle inte resa upp ett tält där det blåser kraftigt. Skulle hellre gå ner i dalen eller fortsätta gå tills det finns ett skyddat ställe. Inte vänta tills det blir mörkt? Hrm.

Verkar inte vara så mycket till reklam med tanke på att de fick retirera (fly) till ett vindskydd i mörkret. Var det vindskyddet i Lunddörren? Detta skall väl främst användas i nödsituationer.....
 
haha, konstigt att de inte skrivit i packlistan i slutet vad det var för tält som de använde :D

men annars har jag viss förståelse, blåser det sådär jävligt och man vet att det finns ett vindskydd i närheten så skulle jag nog gått dit också...
 
Flera tält har blåst sönder i Lunndörren. Jag är säker på att är vindskyddet i södra änden av Lunndörren.
 
Nog är det det vindskyddet. Det finns väl bara ett i Lunndörren. Det var ett Hilleberg nånting som blåste iväg, och det var ett Hillberg någonting som stod kvar.
 
Javisst finns det bara ett vindskydd i själva Lunndörrspasset. Det ligger ganska precis mitt i själva passet.
Med tanke på tältet så känns det väl som att vilket tält som helst blåser iväg om det är så att man kanske missar att ankra det i något medans man sätter upp det. Så om så var fallet här så blir det ju irrelevant med vilket märke det är :)

Trevligt är det ju hur som helst i Lunndörren. Hoppas att det gick bra för er med resten av turen, för satan vad det kan blåsa där :)
 
Håller med Morgan. Det handlar inte om märke på tält. Jag var ju inte med själv utan mitt bidrag består endast i ett försök att klippa ihop filmsnuttarna, men det blåste tydligen löjligt mycket. Tältet var fullt förankrat men jorden var ganska porös vilket gjorde att det lättade.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
John_T [Film] Vandring mitt mellan lederna i Helags Fjällvandring 3
John_T [FILM] Vandring i Oviksfjällen Fjällvandring 2
John_T Vandring i Dunfjällen och Tronndalen [film] Fjällvandring 11
SnowFlax Film från vandring Katterjokk-Abisko Fjällvandring 4
Kvark Film: Sarek i slutet på augusti 2021 Fjällvandring 13
lavv Film: Hike and Fly Sarek and Kebnekaise Fjällvandring 42
mkruse Glad Midsommar - film :) Fjällvandring 0
John_T [FILM] Anarisfjällen Fjällvandring 6
Markus Sjöberg Vinterinspiration så här i sommartider, FILM! Fjällvandring 1
John_T Liten film från Lunndörren Fjällvandring 17
backyardflyer Fjällvandrings film Fjällvandring 3
davst Film från Hurrungane, Jotunheimen Fjällvandring 6
superted Tur og natur film av amatører. Fjällvandring 0
shadowfire Film från Helags 2010 Fjällvandring 2
Wilde Sau Sarek & Keb juli-08; kamvandring på film mm Fjällvandring 8
Maxplosive Rekommendation på 1 veckas vandring? Fjällvandring 10
Totteman Vandring 2024 Fjällvandring 33
camoscio Vandring för seniorer Fjällvandring 4
Claes_H Vandring långhelg 21-24 september - Skäckerfjällen eller Sonfjället? Fjällvandring 7
Sivsdotter Vandring med äldre Fjällvandring 38
hsp Sen vandring början av October Fjällvandring 2
Ireneolofssontelia.com Vandring Stensdalen till Skaftet/Gaise Fjällvandring 1
Cuba Cola Vettigaste miniradion för vandring mm? Fjällvandring 3
Get1 Första Sarekturen! tips och åsikter på planerad rutt. Fjällvandring 47
sanoj89 Tips på vandring 3-4 dagar som nås med bil från Göteborg? Fjällvandring 2
silverjuggler Inför familjetur Jotunheimen Fjällvandring 0
Lasse Be Vandring i Sösjäfjällen Fjällvandring 6
berekson Kortare vandring i Vindelfjällen - Norra Fjällnäs-Syter-Hemavan? Fjällvandring 5
fonkymon Nybörjare, tälta på vandring, utrustning? Fjällvandring 27
RikardKvist Miekak (Kvikkjokk) till Jäkkvik kombinerad raft och vandring Fjällvandring 5
libo475 Vandring Mittådalen till Fältjägarstugan Fjällvandring 1
Ljung_dalen Vandring från Storlien mot Norge Fjällvandring 1
Jockan Tips på en 3-4 dagars vandring kring Abisko, Riksgränsen osv Fjällvandring 1
flindvl Vandring i andra halvan av september - hur snabbt blir det mörkt :) ? Fjällvandring 28
HansViktor Vandring Lunndörren till Dörrsjön Fjällvandring 8
Jontezx1 Jämtlandstriangeln vandring Fjällvandring 4
Wwiddan Tips på rundvandring i Jämtlandsfjället Fjällvandring 9
sauln tips på 2-3 dagar vandring från grövelsjön Fjällvandring 6
Dykarn123 Vandring Kebnekaise ryggsäck Fjällvandring 4
Vanni8 Vandring i Norge nära Göteborg Fjällvandring 2
elinalicia Vacker och njutningsfull vandring i svenska fjällen? Fjällvandring 25
Vattenvargen Fjällen om hösten - när och vart? Fjällvandring 10
Mellon Vandring Tarfala-Nikkaloukta Fjällvandring 3
rb Vandring i Sarek med barn Fjällvandring 6
andersnoren Fyra-fem dagars vandring i Abisko med fjällnybörjare Fjällvandring 17
JustIvan Kan en tjej använda stratos 36? Fjällvandring 4
tholedo Sarek Ritsem-Saltoluokta Fjällvandring 13
Tvistkotte Tänkt vandring i Härjedalen/Jämtland (4-5 dagar) Fjällvandring 0
RasmusBL Unik vandring. Fjällvandring 21
croby Grönfjäll vandring Fjällvandring 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.