Fickkniv för vardagsbruk med LED?

Hej!

Jag ska köpa en liten fickkniv att använda till vardags. En liten fällkniv ligger nära till hands men även ett multiverktyg modell mindre kan tänkas.

Dessa saker önskar jag:
Kniv
Sax
LED-lampa

Samt eventuellt:
Nagelfil
Korkskruv
Skruvmejsel ( gärna båda sorterna)

Jag inser förstås att LED-lampan ställer till det och begränsar urvalet, men jag tycker att man ofta har nytta av en sådan. Denna ligger bäst till hittills men är också den enda jag hittat med LED-lampa, Victorynox signature lite:
http://www.outdoorstore.se/?artnr=VX7105 Är dock inte helt förtjust i pennan.

Finns fler alternativ?
Allt gott!

Anders

1. Wenger Crusader MicroLight - Nagelfil, kniv, ring, pincett, vitt LED-ljus
  2. Victorinox CyberTool Light - Har 6 fack, ca 30 olika verktyg. Den har i stort sett allt. Vitt LED.
  3. Wenger Esquire MicroLight: Sax, nagelfil, vitt LED, pincett, ring
  4. Victorinox Huntsman Lite: En stor mängd diverse vektyg i 5 fack. Vitt LED, sax osv.
  5. Victorinox Midnite Manager: Bland annat Sax, kniv, diverse öppnare och rött LED
  6. Victorinox Midnite MiniChamp: En storm mängd diverse verktyg, bl a sax och rött LED.
  7. Wenger Pocket Tool Chest MicroLight: 3 fack, många tillbehör bl a sax, kniv och fil samt vitt LED
  8. Victorinox Signature Lite: Kniv, sax, penna, fil, skruvmejsel, ring, rött LED
  9. Victorinox SpartanLite: Många tillbehör i 3 fack. Saknar dock sax. Vitt LED
  10. Victorinox SwissLite: Sax, fil, kniv, fil, skruvmejsel, pincett, ring samt rött LED
  11. Victorinox Traveller Lite: Många verktyg i 4 fack, klocka i skollan, vitt LED
  12. Victorinox Voyager Lite: Många verktyg i 4 fack, klocka i kollan, vitt LED. Lillebror till förra kniven

Dessutom 14 varianter av SwissMemory. Dessa finns med rött LED

~Paul~

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips