Favoritområde på Korsika?

Ja, jag och ett litet gäng tänkte dra till Korsika nästa sommar och restok som man är så är jag redan nu ute o letar schyssta tips om Korsika.

Meningen är att vi ska kombinera klättring/vandring/solobad på vår resa så jag undrar lite om ni har några tips om ställen på denna ö? De viktigaste aspekterna är egentligen att det är någorlunda avskilt från massturismen och att det är otroligt vackert. Jag är säker på att hela korsika är jätte vackert men jag letar efter klippig terräng med azurblåa badvikar. Så har någon ett riktigt smultronställe så får ni gärna dela med er!

Tack på förhand!

//David Anell

Roccapina
Där hittar du det du vill ha. Camping nära stranden, fina klippor och blått vatten.
Ligger mellan Bonifacio och Sartène.

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Gr20

En mycktet fin vandringsled som jag verkligen kan rekommendera är GR20. Den är vild och vacker. Det finns goda klättringsmöjligheter i Bavellamassivet som ligger utmed leden. Bad finns i närheten av både start och mål. Det är nästan 10 år sedan jag var där, men jag njuter fortfarande av minnena.

Lycka till!

/Johan

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips