fått ner det en del, men inte är det Lättpackning inte

eldning

Jag var tidigare en ivrig förespråkare för eldning, men jag har nog svängt.

Går man längs leder och populära stråk tycker jag man ska ta med sig sitt eget bränsle.
Även om var och en inte gör nån större skada kan totalen se illa ut.

Är man rätt ute i skogen är det ju självklart ok att göra en liten brasa.

/ATW
 
Jag är lite fundersam på vad du egentligen vill säga eller fråga med den här tråden Almgren. Den ligger i "Utrustning allmänt" och inte i "Lättpackning" och du ställer heller ingen fråga i ditt första inlägg. Vad är syftet? Vill du veta något eller vill du ha synpunkter? Eller var det bara ett konstaterande?
 
Oavsett syfte så är det en bra tråd

Jag är lite fundersam på vad du egentligen vill säga eller fråga med den här tråden Almgren. Den ligger i "Utrustning allmänt" och inte i "Lättpackning" och du ställer heller ingen fråga i ditt första inlägg. Vad är syftet? Vill du veta något eller vill du ha synpunkter? Eller var det bara ett konstaterande?

Spelar egentligen ingen roll vad syftet är. Tråden tycker jag har blivit en trevlig (inte hetsig) diskussion om vad man vill ta med eller inte. Som jag ser det är det en bra introduktion till lättpackning, nja det är det ju inte utan snarare en bra tråd om man vill fundera på:
Varför vil jag ha med min kamera mitt kaffe eller vad det kan vara.

Plus i kanten till alla inblandade för den trevliga tonen :)
 
Varför vil jag ha med min kamera mitt kaffe eller vad det kan vara.

Plus i kanten till alla inblandade för den trevliga tonen :)

Kan nog bara hålla med, jag kände mig lite glad då jag kunnat få ner min packning en del, och nu hägrade att kunna ta med kameran på vandringen i sommar. Så jag delade med mig. Har sen fått en hel del råd, tack, en del som jag följt, en del som jag inte följer.

Kan andra dra nytta av det hela, skitbra.
Kanske ligger i fel forum, jag vet inte. jag definierar mig garanterat inte om lättpackare dock (för bekväm av mig).
Kan ju näömna att dag 11 på min vistelse passerar jag en coop, där inhandlas 4 dagars mat, och avhämtas en kasse vin. men då är jag stationär och det hela ska bara släpas 4,5 km :cool:
 

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.