Fair Enough 2014 i Isaberg, Hestra

Såg att det blir Fair Enough 2014 i Isaberg, Hestra.

Nu blir sonen 5 år glad när jag berättar det ikväll, han har varit besviken sedan jag i höstas berättade att det kanske inte blir fler vildmarksmässor med tältning då Get Out i Bodafors lagt ner.
Han har varit med 2 gånger och pratar om det nästan varje dag. Hur kul det är att vara med pappa i "skogen" och tälta och inte minst prova alla tält, ryggsäckar, kajaker och annat man inte kan vara utan. Och all "skräpmat" vi stoppar i oss haha. Han kommer att börja packa direkt.
 
Jag blev också väldigt glad när jag såg att det blir av i år också :) Ser fram mot föreläsningarna!

Hur har du gjort med sonen tidigare år? För att han inte ska tröttna medan du går och kollar på alla prylar alltså :) Har han lyssnat på föreläsningarna också? Har själv en son som jag gärna hade tagit med, men jag är rädd att han får långtråkigt...
 
Orolig själv

Tjena. Var orolig första året, då var han knappt 3 år men han ville knappt åka hem.
Vi tältade vid sjön då och även förra året.
Han sover länge, gillar frukost och mat i övrigt.
Han provar tält, kajaker och kollar på alla grejor sen paddlar vi en runda med egen kajak, eldar och grillar.
Gäller att dryga ut tiden med annat än bara mässan.
Här finns det ju lekpark, älgpark och hochseilpark som det heter på tyska. Tyvärr skulle man vara 8 år. Han är riktigt sur på dom som bestämt detta. I Saalbach var det 12 år eller 130 cm och han är 126 cm så till sommaren vill han prova om han lyckas växa 4 cm, knappt 6 år gammal.
Du får ta med sonen och anpassa aktiviteterna.
Vi kommer att tälta fredag till söndag och ha kul tillsammans och ta det som det kommer.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.