fästen/hållare

Vad har ni för erfarenheter av olika fästen/hållare för mobil/gps/spö etc?
Jag är nyfiken på Railblaza och deras platta konstruktion men är osäker på hur den rörliga plastdelen kommer att hålla, speciellt när det är frost. RAM sticker upp mer även när man inte använder den, och finns det inte risk att det är svårt att fästa runt ett klot? Scotty är ett tredje märke med sin lösning som väl har sina fördelar.
Jag är framför allt ute efter hållare till GPS, men även ett mindre spö kan bli aktuellt. Vad är era erfarenheter om man jämför dessa?

Jag har god erfarenhet av RAM och deras gpshållare. Har använt RAM fästen på flera kajaker under 15 år. Så länge man använder RAM originaldelar så är det inga problem att fästa runt deras runda klot. Med vredet spänner man åt så hårt man önskar.
DSCN0145.JPG

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips