Fästa tält på Bergans Trollhetta 95?

Hej!

Nyss fått en Bergans Trollhetta 95 och undrar nu, hur fäster man på bästa sätt ett tält på utsidan av säcken? Finns inte många fästpunkter vad jag kan se... :S

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Det är ju en riktigt stor säck och med den lilla säcken på baksidan så har man rätt rejäl bakvikt från början. Så jag håller med om att du ska försöka fästa under locket.

Kan du inte förvara tältduk i säcken som vilken packning som helst och endast fästa stängerna på utsidan av säcken? Jag upplever iaf det som mycket smidigare och enklare att justera viktfördelningen.

Vet inte vilka månadsexpeditioner du skall på, men packar du tältdukarna a la regnkapperullning är det gott om plats till duken och tältpinnarna i säcken. De vikta stängerna brukar jag ha på utsidan.
Regnplaggen överst, tröjan och dagens matpåse som nr 2.
70 liter är mycket och 90 måste vara gigantiskt. Har aldrig behövt så mycket plats på mina turer. Men firman skickade ju med en massa saker för otrivsel och bra att ha. Stora säckar brukar bli rejält tunga. Ytterligare ett skäl att gå ner i volym.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips