Fästa spets vandringsstav

I helgen var jag i Trysil med mina vandringsstavar då den ena stavens spets fick nog och försvann. Då det var den fabriksmonterade spetsen har jag ingen erfarenhet av att montera spetsar på stavar. Ska man ha något slags lim? Ska man hamra löst? Skruva åt jättehårt? Att bara trä på dem funkar uppenbarligen inte då originalspetsen drog åt fanders. Det gäller Exped Lite 140.

Jag bara undrar.

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
I helgen var jag i Trysil med mina vandringsstavar då den ena stavens spets fick nog och försvann. Då det var den fabriksmonterade spetsen har jag ingen erfarenhet av att montera spetsar på stavar. Ska man ha något slags lim? Ska man hamra löst? Skruva åt jättehårt? Att bara trä på dem funkar uppenbarligen inte då originalspetsen drog åt fanders. Det gäller Exped Lite 140.
Jag bara undrar.
Maila Exped och fråga. Du får helt säkert hjälp, och/eller... en ny stav ;)

Maila Exped och fråga. Du får helt säkert hjälp, och/eller... en ny stav ;)

Hehe, ny stav hade varit något. Nej men absolut, jag tänker inte betala för den nya spetsen, det får Outnorth eller Exped göra. Är det fem års garanti så är det. :)

Att jag kunde fråga dem hur jag ska göra fanns inte i min värld. Men det är naturligtvis det jag borde göra.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips