Färglöst

mycket bra med uppdateringen av sidan, men det är för lite FÄRG.
Förstasidan är numera grå efter att tidigare ha varit brun, gul, röd, blå, m .m.

Ikonerna på forumet ser man knappt heller på grund av att de är grå...

Mer färg och bilder på Utsidan.se
 
Håller inte med

Jag tycker tvärtom.
Som det är nu är det rent, diskret och behagligt.
Mycket färg och liknande ger bara ett oroligt intryck som man blir mycket trött av efter ett tag.
Faktum är att det är ofta ett bra sätt att separera siter på. Mycket färg = glada nybörjare (oftast), Lite färg = proffs (oftast).
Vad man eventuellt skulle kunna tänkas ändra på är värmen i färgerna (byta ut den blå randen mot en beige t.ex.) men annars är det klart bättre såhär.

/Richard
 
Innehållet är det viktiga

Jag håller med Ras om att det är ett lyft med det nya utseendet på utsidan.se
Jag tycker att innehållet skall vara behållningen och utseendet måste vara diskret och välkomponerat. Alltför många siter förlorar sig i de tekniska möjligheterna att välja färg, funktion och form så att budskapet försvinner.

/CeeFlood
 
Jag håller med mao till viss del

mao skriver:
"Förstasidan är numera grå efter att tidigare ha varit brun, gul, röd, blå, m.m."

- Och det håller jag med om! Den är lite väl stilren och "kall" med väldigt få färgelement. Det mest färgrika är samarbetspartner-logotyperna i övre högra hörnet. ;-)

Mitt förslag för att lätta upp det hela lite grann är att lägga den stora bilden under menyraden i duplex (exempelvis en varm färgton som kompletterar det svarta).

/JOHAN
 
Viktigt innehåll

Absolut, jag håller helt med. Det är självklart att innehållet är det som är viktigast (och innehållet på Utsidan.se är fenomenalt) men för att göra totalbilden, alltså inte bara innehållet, trevligare så begövs det några färger som just lättar upp läsningen litet.

Jag menar inte att sidan ska vara plottrig utan fortfarande stilren, men med med illustationer i färg.

Scouthälsningar/ Mao
 

Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.