Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du kan gå leden mot Helags men ta av mot Kläppen en bra bit innan du når Helags Fjällstation, det blir dock "huvudleden" mot Helags en stor del av sträckan. Annars är ett alternativ att du tar dig genom lättgången terräng till Övre Skärvagen och följer därefter stigarna mot Kläppen/Ljungdalen. Inte rösat förvisso...
Du uttrycker dig något rörigt. Går du i Helags är det närmast att gå till Kläppen direkt. Fältjägarstugan ligger utanför marschvägen.
Titta gärna på kartan innan du frågar!
Du uttrycker dig något rörigt. Går du i Helags är det närmast att gå till Kläppen direkt. Fältjägarstugan ligger utanför marschvägen.
Titta gärna på kartan innan du frågar!
Jag tror han menar att han ska gå från Fältjägarstugan till Kläppen, inte från Helags... (Lite spydig tillbaka - läs innan du skriver )
Vi gick mellan FJ-stugan och Kläppen för några år sedan. Följde leden mot Helags en bit norrut tills dess vi kom fram till Pilgrimsleden vid sjöarna. Följde den österut ett tag innan vi lämnade leden mellan Dölltjärnarna och N GrönDörrsstöten. Sen gick vi fritt mot Himmelsrasta och vidare mot Kesuvallen. Mycket lättgått, nästan bara hed (mossa, kort gräs, enstaka blommor och grus). Riktigt fint!
Jag gjorde min första vintertur på 10 år genom Sareks södra gränstrakter mellan den 27:e mars och 5:e april. Den var tänkt att gå genom Änok, ...
5 kommentarer
Kan du verkligen se en elftedel av Sverige från Kebnekaise? Det låter imponerande – men är det sant? Jag testade påståendet, från svenska fjäll till ...
Näst sista etappen! Mer om det snart. Men först ngt om ngt som ligger varje turåkare varmt om hjärtat: mat!
På de flesta depåstopp har det funnits ...
1 kommentar
Det handlar inte bara om lättare utrustning; det handlar om att välja det som verkligen betyder något för ditt äventyr, sortera bort saker som inte ...
1 kommentar