Få extra-hammock på köpet

Hennessy get bort en Scout (för ungdomar eller ivf korta o lätta personer) när man köper en fullstor hammock.

När jag köpte min för ett antal år sen hade de samma erbjudande, Men jag hade jättetur. Scout hade tagit slut i Europa, så de skrev och beklagade och undrade om jag kunde tänka mig att acceptera en fullstor modell istället. Det kunde jag. 😀

schysst erbjudande. Jag hade en hennessy en gång, men fick det aldrig att funka med sömnen. Har provat mängder med olika hammockar också , men gillar inte att man ligger så ihoptryckt som det blir. Jag tycker hammockar är bra som viloplats på dagen, men inte för nattsömnen, då sover jag bättre på marken i ett tält. Sen blev det så bulkigt och tungt också att packa med hennesyn

Jag sover skönare i hammocken än i min säng. Men, jag gillar inte heller bananskalseffekten, att man liksom skunker ner och inte ser över kanten. Kanske skull ha satsat på nån av de där med "spridare", som gör att man ligger platt. Gillar inte heller att det är svårt att ha grejer kring sig. Man kan ju hänga dem från linan däruppe, men inte samma sak som att bara sträcka sig efter tekoppen. Är man ensam är det ju skönt att ligga och läsa och fika innan det är dags att sova. Blir mycket i och ur med hammock då.

En gång när jag hade rätt mycket kamerautrustning med mig och var i en stadsnära skog, dessutom vid ett vinskydd med ved som många nyttjar ville jag inte lämna grejerna på cykeln. Fick till nåt där prylarna halvhängde från linan i fotändan till slut, satt fast i den ivf. Vill ju inte ha flera hårda kilo över nån känslig del. Funkade, men bekvämt var det inte.

Tror de har det där erbjudandet regelbundet, har sett det flera gånger. Jag tänkte sälja min extrahammock, men sen insåg jag att det skulle inte bli så mycket pengar, trots att den inte ens var uppackad, och att det kunde vara mer värt att ha en gästhammock ifall man till äventyrs skulle lyckas locka nån med sig. Så har det inte blivit, men bra att ha ändå ifall lyckan vänder. 😉

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips