F.d hundägare

Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
seriöst, jag tror att all form av varg och glesbyggdsdebatt är förgiftad i denna tråden då den handlar om en personlig förlust, ska vi prata om hurruvida jakt med löshund skall bedrivas eller hur många vargar och björnar som skall finnas så e det bättre med en ny tråd..
 
Tycker det är märkligt! Känner man inte till sina jaktmaker bättre än så? Går man bara från hemmet till jakttornet när det vankas älg? Släppa ut en lös hund i skogen, jisses! Är det en sådan "det händer aldrig mig" kännsla man har då? Sen när det händer måste man tydligen rikta sin ilska åt något håll och då blir det väl vargen som får ta den smällen. Det är nästan sandlådenivå på det!

/mattias
 

mellpat

Avslutat
Vargar läser inte den här tråden.

Patric -> Om Marroska främst hade velat berätta om en personlig förlust hade hon inte skrivit här.
 

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.
norpan_; sa:
Tycker det är märkligt! Känner man inte till sina jaktmaker bättre än så? Går man bara från hemmet till jakttornet när det vankas älg? Släppa ut en lös hund i skogen, jisses! Är det en sådan "det händer aldrig mig" kännsla man har då? Sen när det händer måste man tydligen rikta sin ilska åt något håll och då blir det väl vargen som får ta den smällen. Det är nästan sandlådenivå på det!

/mattias

Jag är ju inte psykolog, men för mig ter det sig uppenbart att man har en allvarlig empatistörning när man kan uttrycka sig på det viset till en person som nyss har hittat sin hund sliten i stycken av vargar... Skrämmande!
 
Håller med Patric. Varför inte starta en ny tråd? Kunde vara kul med lite gnistbildning i den tråden :) (eller var det flinta och fnöske ;) Patric?)

I övrigt så har trådstartaren mitt fulla medlidande.

~Paul~
 

mellpat

Avslutat
Aardwolf -> Jag tycker många saker, exempelvis att dom vargvänner som uttrycker medkänsla med Marroska i den här tråden har dåligt omdöme. För deras påstådda medkänsla kan av mig svårligen tolkas som annat än krokodiltårar.
 

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.