Expedition Tasmanien

Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Tjenare!

Men o andra sidan så gör han oxå turer som en del andra drömmer om, o faktiskt inte ens kommer att göra...I mina ögon så gör han det jäkligt bra :)

/Nicklas
 
Jättebra gjord, ska se fortsättningen sedan! Den enda detaljen att anmärka på är att han sträcker fram fingrarna till den kängurun. Det normala är faktiskt att vilda djur bits..
 

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.
Visst överdramatiserar han, men det har ju sin charm :) dock tycker jag denna serien inte direkt visade så mycket. Lite skog, ett par djur och lite mat skog.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
 
"en av de mest avlägsna platserna på jorden, genom outforskade regnskogar och berg som få människor har sett med egna ögon."

Antagligen denna line som han syftar på?.

Ja, det är ju lite överdrift. Om Tasmanien är avlägset beror på var man befinner sig. Från Sverige räknat är det nästan det mest avlägsna området på jorden. Regnskogarna på Tasmanien var outforskade av Peter Persson innan han kom dit. ;)Det är förmodligen en mycket liten del av mänskligheten som sett Tasmanien, men det kan ju sägas om många andra ställen också.
 
Ja, det är ju lite överdrift. Om Tasmanien är avlägset beror på var man befinner sig. Från Sverige räknat är det nästan det mest avlägsna området på jorden. Regnskogarna på Tasmanien var outforskade av Peter Persson innan han kom dit. ;)Det är förmodligen en mycket liten del av mänskligheten som sett Tasmanien, men det kan ju sägas om många andra ställen också.

;) true true. Men dä kan ju en Tassie påstå samma sak om kebnekaiseområdet eller sarek, de är trots allt mer tidskrävande att nå från närmsta internationella flygplats.

Faktum är att Tasmanien har väldigt lättillgängliga nationalparker via bra bilvägar, många välskötta vandringsleder och campsites. Att dessa sedan ligger några timmar med bil från Hobart (ön är ca hälften så stort som lappland men har 5x fler invånare) diskvalificerar definitivt området som "en av världens mest avlägsna platser". Förstå mig rätt, vill verkligen inte racka ned på denna resa, det var garanterat en mycket häftig och givande vandring men du frågade vad som var överdrivet :)
 

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.