Exped Sommar/Vinter.

Har ett nyköpt Exped Airmat Basic 7 och är just hemkommen från Jämtland 18/8-2/9 Vi hade några nätter med 0 grader eller möjligen -2 Med min dunsäck (som är gamal o go) så funkade det helt OK
Tittade på Down mat men tyckte att 1500:- var i överkant så det fick bli den enklare för 600:- Därmed sagt att 1900:- låter som lite överpris men det beror såklart på var du bor.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Hade hittills bara hört av folk att Expeds mattor ibland delar sig men nu i helgen även fått uppleva det själv.
När jag pumpade upp min downmatt 7 ul släppte limningen/svetsningen till kanalerna på flera ställen så det blev stora bubblor istället för kanalerna. Det blev då en lite knasigt sömnupplevelse kan jag lova.
Men det är i alla fall skönt att det hela gick på Garantin och jag fick valet av butiken där jag köpte den att ta samma matta en gång till eller ta ett tillgodo kvittot.
Jag tog samma matta igen (fick dock beställas först) och hoppas att denna bli äldre än de 2 månader den förra klarade.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips